۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۸۵۶۱۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

اعتاب مقدسه جامعه را به سمت صلاح هدایت می کند

اعتاب مقدسه جامعه را به سمت صلاح هدایت می کند
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: ائمه هدی(ع) همان‌گونه که در حیات خود هدایت گر طالبان هدایت بودند، هدایت و شفاعت این بزرگواران در ممات آن‌ها نیز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در مراسم تکریم و معارفه رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، با اشاره به نقش ویژه ائمه اطهار(ع) در حیات معنوی جامعه اسلامی، اظهار کرد: اهل‌بیت(ع) هم در حیات و هم در ممات خود چراغ هدایت بودند و مسیر را برای فعالیت و رشد جامعه آماده می‌کردند.

وی افزود: ائمه هدی(ع) همان‌گونه که در حیات خود شفابخش بیماران و پاسخگوی گمراهان و هدایتگر طالبان هدایت بودند، هدایت و شفاعت این بزرگواران در ممات آن‌ها نیز ادامه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه رواق‌ها و گنبدها و حرم‌های ائمه(ع) جهت‌گیری‌های جامعه را مشخص می‌کند، تصریح کرد: زمانی که انسان وارد حرم‌های اهل‌بیت(ع) می‌شود آرامش می‌یابد که این آرامش از حضور معنوی و توجه اهل‌بیت(ع) در این اماکن مقدس نشأت می‌گیرد؛ به‌گونه‌ای که هر کس وارد این اماکن می‌شود حس معنوی می‌یابد و کمتر سراغ گناه می‌رود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: با دیدن رواق‌ها و مساجد اطراف حرم‌ها هم یاد و نام اهل‌بیت(ع) زنده و مسیر امامت احیا می‌شود و هم آموزش‌های دینی و معنوی بسیار زیادی در این اماکن ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم که به این اماکن می‌آیند، در این رواق‌ها و حرم‌ها متحول شده و مسیر درست را می‌یابند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: برخی جاها ازجمله شماری از آثار تاریخی فقط با جلال و عظمت درست شده‌اند؛ به‌گونه‌ای که وقتی مردم برای مشاهده این اماکن می‌آیند با سازنده آن ارتباط برقرار نمی‌کنند؛ ولی هر کس وارد حرم اهل‌بیت(ع) شود با صاحب مرقد ارتباط روحی و معنوی می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت خدمت در نهادهایی ازجمله ستاد بازسازی عتبات عالیات، تصریح کرد: فعالیت‌های کسی که بستر ارتباط روحی و معنوی با اهل‌بیت (ع) را برای زائر فراهم می‌کند تا او بتواند در حرم اهل‌بیت (ع) راز و نیاز کرده و وعظ و موعظه‌ای بشنود، درواقع حسنه جاریه‌ای است که تا قیام قیامت برای او برقرار است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: هر کس در این اماکن ذکری گفته و متحول شود و یا در این مکان‌های مقدس شفا و بخششی صورت گیرد، همه کسانی که در ایجاد این بسترها سهیم بوده‌اند قطعاً اجر و ثواب می‌برند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در خاتمه از خدمات و زحمات حدوداً 10 ساله سرهنگ محمد صفری در ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قدردانی و اظهار امیدواری کرد که مسیر دغدغه مندی و پیگیری مستمر برای بازسازی عتبات عالیات و ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع)، در دوره مدیریت جدید نیز با قدرت بیشتر تداوم یابد.

در این مراسم با قدردانی از سرهنگ محمد صفری، رمضانعلی ایزانلو به‌عنوان رییس جدید ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی معرفی شد./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات