۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۷۵۶۱۳۱
ایزدی در گفت‌وگو با رسا:

غرب‌گرایان ایرانی با خشونت پلیس علیه دانشجویان آمریکایی، بیدار می شوند؟

غرب‌گرایان ایرانی با خشونت پلیس علیه دانشجویان آمریکایی، بیدار می شوند؟
کارشناس مسائل بین‌الملل با تحلیل دلایل و نحوه اعتراضات دانشجویان آمریکایی اعلام خطر کرد: نظریه‌های دانشگاه‌های آمریکایی که ریشه در نهادهای اطلاعاتی و نظامی آمریکا و اسرائیل دارند، در دانشگاه‌های ایران در حال تدریس است.

فواد ایزدی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا دستگیری حداقل نهصد نفر از دانشجویان از دویست دانشگاه آمریکا را به دو دلیل ارزیابی کرد و گفت: اعتراض به دولت آمریکا به خاطر حمایت از رژیم صهیونیستی نخستین دلیل این دستگیری‌ها است؛ دلیل دوم هم اعتراض به مدیریت این دانشگاه‌ها است؛ دانشگاه‌هایی مانند کلمبیا، هاروارد، ام آی تی، پرینستون و ییل که از دانشگاه‌های رتبه اول آمریکا هستند.

کارشناس مسائل بین‌الملل درباره نقد دانشجویان به دانشگاه‌های مذکور اظهار داشت: دانشجویان به ارتباط تنگاتنگ دانشگاه با نهادهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل معترض هستند؛ این دانشگاه‌ها که از دانشگاه‌های نخبه آمریکا هستند به طور کامل در خدمت نظام سلطه فعالیت می‌کنند.

وی به وجود دفتر اصلی خبرگزاری رسا در قم اشاره کرد و گفت: خبرگزاری رسا باید روی این زمینه کار کند که در حوزه تحول علوم انسانی و علوم اجتماعی، مطالب در حال تدریس در دانشگاه‌های ایران همین مطالبی است که دانشگاه‌های هاروارد، کلمبیا، پریستون، ییل و مانند این‌ها به سفارش نهادهای نظامی امنیتی آمریکا و اسرائیل مکتوب کرده‌اند.

ایزدی با تأکید بر اینکه دلیل بیداری دانشجویان آمریکایی پی بردن به عقبه اطلاعاتی نظامی دانشگاه‌های آمریکا است تصریح کرد: باید به این نکته در داخل ایران توجه شود؛ یعنی نظریه‌های تولید شده با عقبه دولتی آمریکایی اسرائیلی باید مورد مداقه جدی قرار گیرد.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: این نهادها با اختصاص بودجه‌های لازم به پروژه‌های دانشجویی، نظریات خود را به محتوای دانشگاهی تبدیل کرده‌اند و این نظریه‌ها اکنون در دانشگاه‌های ما در حال تدریس است؛ منظور دانشجویان آمریکا بیش از مطلب روشن حمایت آمریکا از اسرائیل، رساندن فساد در سیستم آموزشی آمریکا است.

وی با اصرار بر اینکه باید به پیام دانشجویان آمریکایی به بهترین وجه توجه شود تصریح کرد: دانشجویان آمریکایی برای رساندن این پیام‌ها هزینه گزافی را متحمل شده‌اند؛ دستگیری به وسیله پلیس آمریکا، اخراج از دانشگاه، گذراندن دوباره ترم به دلیل اعتراض با شهریه نود هزار دلاری و مانند این‌ها، گوشه‌ای از هزینه‌هایی است که این دانشجویان پرداخته‌اند.

ایزدی با انتقاد از رسانه‌های سنتی آمریکا و حمایت بی‌چون و چرای آن‌ها از رژیم صهیونیستی در مقابل مردم بیگناه غزه گفت: اگر منبع خبری دانشجویان آمریکا همان رسانه‌های سنتی این کشور بود در حمایت از اسرائیل تجمع می‌کردند؛ همه این‌ها به دلیل هوش بالای این دانشجویان در رصد و تحقیق و علاوه بر آن شبکه اجتماعی تیک تاک است که البته بایدن به دنبال بستن قانون آن در آمریکا است.

کارشناس مسائل بین‌الملل خود مفتضحی غرب‌گرایان ایرانی در وقایع مختلف را مسأله جدیدی ندانست و ابراز داشت: کمترین تعهدی به حقیقت اعتراف می‌کند که در آمریکا آزادی بیان و مطبوعات نیست؛ زن زندگی آزادی شعاری است که برای ما درست کرده‌اند؛ رفتارشان با دو خانم استاد دانشگاه مسن را دیدید؛ خط قرمز آمریکایی‌ها در حد این است که کسی پرچم فلسطین را در دست داشته باشد، و عبور از آن باعث چنین برخوردهایی می‌شود که تصاویر آن منتشر شده است؛ تصور کنید کسی در آمریکا شعار براندازی سر دهد، برای او چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی جریان غرب‌گرا در کشور را مبتلا به بیماری توصیف کرد و گفت: امید است دانشجویان آمریکایی کمک کنند تا حضرات غرب‌گرای ایرانی که سابقه انقلاب و فشارهای آمریکا بر کشور خود را تجربه کرده‌اند اندکی بهبود یابند و از بیماری غرب‌گرایی نجات پیدا کنند؛ این امید هست، حال محقق شود یا نه نمی‌دانیم.

ارسال نظرات