۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۶۷۳۰۶۲
مدیر حوزه علمیه مازندران مطرح کرد؛

حماسه ششم بهمن آمل، تبلور روحیه انقلابی مردم در صیانت از نظام اسلامی

حماسه ششم بهمن آمل، تبلور روحیه انقلابی مردم در صیانت از نظام اسلامی
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، حماسه ششم بهمن آمل را تبلور وحدت و ایثار جمعی مردمی انقلابی در صیانت از انقلاب و نظام اسلامی در برابر توطئه جریان نفاق دانست.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با اشاره به فرا رسیدن حماسه ششم بهمن آمل، آن را نقطه عطفی در تاریخ شکوهمند اسلامی ایران دانست و گفت: این حماسه ماندگار نمادی از بصیرت، غیر دینی و انقلابی، هوشیاری و ولایت مداری مردم در مبارزه با جریان های انحرافی و التقاطی بوده است.

وی، حماسه ششم بهمن آمل را تبلور وحدت و ایثار جمعی مردمی انقلابی در صیانت از انقلاب و نظام اسلامی در برابر توطئه جریان نفاق دانست و تصریح کرد: این حرکت عظیم صفحات زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی را به خود اختصاص داد که موجب شد امام راحل از این حماسه تاریخ ساز به نیکی یاد کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دفاع مقتدرانه مردم شهر هزار سنگر آمل از انقلاب و نظام اسلامی در برابر هجوم جبهه کفر دست دشمنان را از ضربه زدن به کیان انقلاب اسلامی کوتاه کرد، ادامه داد: این حماسه عظیم حرکتی به یاد ماندنی از مردمی با بصیرت و انقلابی بود که در دفاع و حراست از انقلاب در سال های نخست پیروزی انقلاب به وقوع پیوست.

وی با بیان این که ملت ایران از نخستین روز پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز در همه عرصه ها و صحنه های انقلاب در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان ایستادند، افزود: حماسه ششم بهمن آمل، گوشه ای از بصیرت و هوشیاری مردم در برابر جریان های ضد انقلابی بود که تلاش می کردند با اقدامات جنایت کارانه خود خللی در حرکت عظیم ملت ایران ایجاد کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت بازخوانی و تبیین ابعاد مختلف این حادثه تاریخی تأکید کرد و گفت: این حوادث مهم تاریخ انقلاب، می تواند الگویی برای آیندگان به ویژه نسل جوان کشور در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، اشاره امام خمینی(ره) به این حادثه مهم در وصیت نامه سیاسی و الهی خویش را نشان دهنده اهمیت این حرکت بزرگ و تاریخی مردم آمل در خنثی سازی توطئه ضد انقلاب برشمرد و افزود: به طور حتم این یادآوری ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بر عظمت این حماسه جاویدان خواهد افزود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، حماسه ششم بهمن آمل را پاسخ محکم مردم با بصیرت و انقلابی آمل به توطئه ضد انقلاب و عوامل استکبار جهانی در ضربه زدن به انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: مردم شهر هزار سنگر آمل با ایستادگی و مقاومت در برابر عوامل دشمن، درس ایثار، از خودگذشتگی، بصیرت، انقلابی گری و ولایت مداری را به دیگران آموختند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مردم آمل با تقدیم چهل شهید در آن حادثه مهم و تاریخی، فتنه ضد انقلاب را خنثی کردند، خاطرنشان کرد: آن حرکت عظیم مردم الگویی برای سایر حرکت های ملت ایران در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی تبدیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که مردم شهر هزار سنگر آمل با تبعیت از رهنمودهای علما و روحانیان در برابر جریان ضد انقلاب ایستادند، تصریح کرد: بصیرت انقلابی و ولایت مداری مردم این شهر درس بزرگی برای دشمنان نظام و انقلاب بود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که عوامل ضد انقلاب به خیال خام خود فکر می کردند می توانند با همراه کردن مردم می توانند مانعی بر سر حرکت نظام ایجاد کنند، افزود: اما مردم شهر هزار سنگر آمل با تبعیت از مرجعیت دینی و تقدیم چهل شهید توطئه ضد انقلاب را خنثی و حماسه ای ماندگار خلق کردند.

وی با اشاره به این که حماسه ششم بهمن آمل مقطعی شکوهمند و دوران ساز در تاریخ پرغرور انقلاب اسلامی ایران است، ادامه داد: آن حماسه عظیم همه معادلات دشمن داخلی و خارجی را به هم ریخت و جبهه نفاق و کفر در برابر ایستادگی و مقاومت ملت ایران شکست سنگینی خورد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی بر ضرورت حفظ و تقویت چنین حماسه های ماندگاری از سوی متولیان امر در جامعه تأکید کرد و گفت: باید حرکت های انقلابی مردم همواره در جامعه زنده و پویا باقی بماند./950/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه از قم
Iran, Islamic Republic of
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹
سلام بر شهیدان این واقعه انقلابی در مازندران عزیز
0
0