۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۷۲۶۶۴
دبیر شورای زکات خراسان شمالی:

۱۹۴ روحانی مبلغ زکات در خراسان شمالی فعالیت می‌کنند

۱۹۴ روحانی مبلغ زکات در خراسان شمالی فعالیت می‌کنند
خراسان شمالی - الهی راد با اشاره به افزایش ۶۲ درصدی میزان پرداخت زکات در خراسان شمالی، گفت: در استان ۱۹۴ روحانی مبلغ زکات فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مجید الهی راد، دبیر شورای زکات خراسان شمالی، امروز در نشست این شورا، از افزایش 62 درصدی میزان پرداخت زکات در استان در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: تا امروز 18 میلیارد و 650 میلیون تومان زکات به دبیرخانه شورای زکات استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته 62 درصد رشد در پرداخت زکات داریم، افزود: این میزان زکات توسط شوراهای زکات در روستاها جمع‌آوری شده و همان‌جا هم هزینه شده است.

الهی راد اضافه کرد: از مجموع 18 میلیارد و 650 میلیون تومان زکات پرداختی، هشت میلیارد و 927 میلیون تومان زکات واجب، شش میلیارد و 930 زکات مستحبی و سه میلیارد و 400 میلیون تومان زکات فطریه بوده است.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه 65 درصد زکات جمع‌آوری شده در دبیرخانه برای امور محرومان ازجمله مسائل معیشتی، جهیزیه، مسکن، درمان و ... هزینه می‌شود و 35 درصد نیز برای امور عمرانی عام‌المنفعه هزینه شده است.

الهی راد خاطرنشان کرد: 48 درصد پروژه‌های عمرانی اجراشده از محل زکات هم مربوط به مساجد است.

وی با بیان اینکه امسال بیش از 350 روستای خراسان شمالی زکات پرداخت کردند، اظهار کرد: در این استان هزار و 800 عامل افتخاری با مجموعه دبیرخانه زکات همکاری دارند.

الهی راد با اشاره به اینکه هفت روحانی به‌عنوان مسؤول زکات در هفت شهرستان استان فعالیت می‌کند، اضافه کرد: همچنین در استان 194 روحانی مبلغ زکات و سه سرباز طلبه درزمینهٔ زکات فعالیت و همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: امسال تاکنون 460 جلسه زکات در سطح بخش، شهرستان و استان برگزار شده است.

دبیر شورای زکات خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر اینکه باید درزمینهٔ زکات فعالیت بیشتری صورت گرفته و این مهم بیش از پیش ترویج شود، اظهار کرد: شورای زکات در سطح استان می‌تواند فعالیت بیشتری داشته باشد.

الهی راد گفت: در موضوع جمع‌آوری زکات فطریه چندین سال است که این امر به‌صورت ستاد در استان پیگیری می‌شود؛ به‌گونه‌ای که در هیچ شهرستانی خارج از ستاد جمع‌آوری فطریه انجام نمی‌شود و کار به‌صورت متمرکز صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: البته ورود برخی نهادها به موضوع جمع‌آوری زکات نادرست است و باید از آن جلوگیری شود تا کل کار به‌صورت متمرکز از طریق شورای زکات انجام شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات