۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۶۶۷۴۸۶
افتخاری:

انسان در سایه شناخت حکمت های بلا صبور و مدبر می شود

انسان در سایه شناخت حکمت های بلا صبور و مدبر می شود
تهران - افتخاری گفت: آگاهی انسان از بلا و حکمت آن سبب می شود آدمی در مواجهه با بلا رفتاری مثبت و مناسب همراه با صبر و تدبیر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، لاله افتخاری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، عصر امروز در سومین روز از برگزاری سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که به صورت مجازی و در قالب وبینار برگزار شد، گفت: امام علی(ع) می فرمایند: دنیا دار بلا است.

وی با بیان اینکه امتحان و آزمایش سنت الهی است، ادامه داد: بلا بر دو قسم تکوینی و تشریعی تقسیم می شود؛ قرآن کریم هدف و فلسفه موت و حیات را آزمایش بیان می کند.

افتخاری با اشاره به اینکه بلایا اقسام مختلفی دارد، اظهار داشت: بعضی از بلاها بیرونی و طبیعی هستند مانند طوفان و زلزله اما برخی از بلایا خاص هستند که اقسام مختلفی دارد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نحوه مواجهه انسان ها با بلایا متفاوت است، گفت: بعضی در مواجهه با بلا رفتار مثبت از خود نشان می دهند حتی در دریافت نعمت نیز چنین هستند و همواره به دنبال شکر، صبر و شناخت خداوند متعال بوده تا بتوانند به کمال انسانی نائل شوند.

وی افزود: اما کسانی که در مواجهه با بلایا عکس العمل منفی دارند در مواجهه با نعمات نیز چنین هستند، آنان زمانی که نعمت خدا را می بینند به جای آن که شکر خدا کنند تفکر قارونی پیدا می کنند و در مواجهه با نقمت ها نیز از خدا روی گردان و بی دین می شوند.

افتخاری با اشاره به اینکه در بلایا اهدافی وجود دارد، عنوان کرد: آگاهی انسان از بلا و حکمت آن سبب می شود آدمی در مواجهه با بلا رفتاری مثبت و مناسب همراه با صبر و تدبیر داشته باشد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی بلا را میزانی برای سنجش صبر و تدبیر انسان دانست و گفت: بلا لطف خدا به بندگان است تا شکر الهی را به جای آورند و از غفلت خارج شوند؛ کرونا می تواند همچنان که اولیای الهی تدبیر کردند از نقمت ها، نعمت و از آسیب ها، فرصت ایجاد کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کرونا می تواند فرصتی برای دعا و تضرع انسان ها در پیشگاه خداوند متعال، برملا شدن ضعف استکبار جهانی، شکسته شدن مرزهای کشورهای غنی و فقیر، غنای فرهنگ دینی و غیره باشد./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات