۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۶۶۰۱۳۶
با حضور آیت الله حسینی بوشهری؛

سایت اردوی خبرگزاری حوزه رونمایی شد

سایت اردوی خبرگزاری حوزه رونمایی شد
آیین رونمایی از سایت اردوی خبرگزاری حوزه با حضور آیت الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در سالن کنفرانس های انجمن های علمی حوزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیین رونمایی از سایت اردوی خبرگزاری حوزه صبح امروز با حضور آیت الله حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در سالن کنفرانس های انجمن های علمی حوزه برگزار شد.

نیازمند دیپلماسی علمی و حوزوی هستیم

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام حسینی کوهساری مسؤول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه در ابتدای این مراسم با بیان اینکه با توجه به گذشته به اهمیت منطقه شبه قاره، زبان هندی و اردو پی خواهیم برد، گفت: زبان اردو نقش و تأثیر مضاعفی در آینده مناسبات جهانی، اسلامی و شیعی در سطوح بین المللی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در حوزه دین و رسانه باید توجه ویژه ای به زبان اردو داشته باشیم، اظهار داشت: یکی از طرح های تحولی رسانه ای ما تقویت بخش رسانه ای حوزه های علمیه در زمینه بین المللی است.

حجت الاسلام حسینی کوهساری خاطرنشان کرد: در کنار دیپلماسی های سیاسی نیازمند دیپلماسی های علمی، فرهنگی، حوزوی و مرجعیتی نیز هستیم و این موضوع مستلزم تقویت جنبه بین المللی حوزه های علمیه است.

هویت و رسالت خود را به دنیای امروز که تشنه معارف اهل بیت است، معرفی کنیم

در ادامه آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه امروز دشمن تلاش می کند حوزه های علمیه را منزوی کند، تأکید کرد: امروز ما باید از یک سو با عملکرد مجاهدانه توطئه ها، اهداف و شبهات دشمنان را خنثی کرده و از سویی دیگر هویت و رسالت خود را به دنیای امروز که تشنه معارف اهل بیت(ع) است، معرفی کنیم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه امروز دشمن با القای شبهات، اعتقادات جوانان را هدف گرفته است، ابراز کرد: در روزگاری در حوزه های علمیه سخنی از خبرگزاری و رسانه نبود، اما امروز شاهد هستیم که حوزه در عرصه رسانه ای رشد یافته و روز به روز بر افتخاراتش افزوده می شود.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی سایت اردو، بیش از 1 و نیم میلیارد نفر مخاطب را پیش روی ما قرار می دهد، گفت: امروز رسانه دارای نقش کلیدی و اساسی بوده و تعیین کننده سیاست، فرهنگ و اقتصاد در جامعه به حساب می آید؛ بسیاری از کشورها به جای این که سراغ جنگ افزارهای سخت بروند، از طریق رسانه افکار عمومی را تسخیر کرده و آنها را مورداستعمار قرار می دهد.

اندیشه های امام و رهبری در سطوح بین المللی فوق العاده مخاطب و طرفدار دارد

در پایان حجت الاسلام والمسلمین مهدوی پور با تأکید بر اینکه اندیشه های امام و رهبری در سطوح بین المللی فوق العاده مخاطب و طرفدار دارد، گفت: بسیاری از سیاستمداران هندو سخنان رهبری را رصد می کنند و مواضع ایشان را مبنادار و متقن می دانند؛ رهبر انقلاب سیاست های جهانی را به خوبی می شناسند و مطالعات تاریخی ایشان در شبه قاره بسیار گسترده است و هیچکس در ایران به اندازه ایشان شبه قاره را نمی شناسد، بنابراین در ترجمه ها باید به این مسائل توجه کنیم.

وی با بیان اینکه زبان اردو زبان شعر و ادب است، از این رو استفاده از آنها در بخش اردو جذب مخاطبان را در پی خواهد داشت، بیان کرد: در بخش اردو باید از پرداختن به اختلافات سیاسی داخل ایران، انعکاس اخبار احزاب سیاسی داخلی و بررسی اختلافات میان هند و پاکستان پرهیز شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هند با اشاره به اینکه مبانی وحدت اسلامی باید در سایت اردو تبیین شود، عنوان کرد: در زمینه وحدت اسلامی باید سعی کنیم بحث های علمی را جایگزین نزاع های سیاسی و جناحی کنیم؛ همچنین تهیه کلیپ از اهتمام جممهوری اسلامی و مردم ایران در زمینه عزاداری اهل بیت(ع) و انعکاس آن در عرصه بین الملل به ویژه شبه قاره می تواند بسیار اثرگذار باشد؛ به بیان دیگر غیرت دینی جمهوری اسلامی نسبت به اهل بیت(ع) را در رسانه های دینی منعکس کنیم./841/پ202/ق

ارسال نظرات