۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۶۵۹۷۲۳
آیت الله مهدوی:

آمریکا از منظر فکری دچار فروپاشی شده است

آمریکا از منظر فکری دچار فروپاشی شده است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ناتوانی آمریکا در مبارزه با ویروس کرونا، گفت: امروز مردم آمریکا علیه حاکمان این کشور بپا خاسته‌اند و فروپاشی کامل آمریکا نزدیک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، بعداز ظهر امروز در مدرسه علمیه ملاعبدالله اصفهان، با بیان اینکه روایات و احادیث برای انتقال معارف دین و بالا بردن فهم ما از مسائل دینی است، گفت: خلقت انسان با شگفتی‌های بسیار و دقت عجیبی همراه است و این یکی از نشانه‌های عظمت خلقت و ناچیز بودن انسان در برابر خداوند متعال است.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه باید بدانیم همه هستی ما از خداوند است، افزود: انسان در عین پیچیدگی خلقت بدن بسیار ضعیف و آسیب پذیر است، یک شخصیت جنگجویی نظیر عمروبن عبدود کسی بود که با یک هزار نفر مقایسه می‌شد، در جنگ خندق وقتی از خندق عبور کرد تمام مردم مدینه را به مبارزه می‌طلبید اما کسی شهامت رویارویی با او را نداشت و تنها امام علی(ع) بودند که در مقابل او قرار گرفتند و او را از بین بردند.

وی ادامه داد: امام علی(ع) در تمام ادعیه از خداوند می‌خواهد یاری رسان ایشان باشد و این موضوع را با لفظ من بیان می‌کند تا به خوبی مشخص شود ایشان چنین خضوعی در مقابل خداوند دارند، همه ما در مقابل خداوند هیچ هستیم و لازم است این هیچ بودن را بفهمیم و درک کنیم که ما بندگان بدون خداوند چیزی نیستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ادعای قدرت آمریکا تصریح کرد: آمریکا و ترامپ با اینهمه ادعای قدرت و پیشرفت و تسلط بر جهان در مقابل ویروس کرونا ناچیز بوده و ناتوان از مقابله با آن هستند و شاهد هستیم که اینهمه سال توطئه و تحریم و فشارهای آمریکا علیه کشور ما نتوانست ما را دچار فروپاشی کند اما امروز شاهد هستیم بدون اینکه توطئه‌ای از جانب ما وجود داشته باشد آمریکا در حال فروپاشی است.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه ما پیرو امام علی(ع) هستیم و تقوا اجازه نمی‌دهد در کشورهای دیگر جنگ و بلوا به راه بیاندازیم، اظهار کرد: اما دست خدا این تقدیر را رقم زده است که مردم آمریکا به صورت خودجوش علیه حکومت ظالم و فاسد آن بپا خاسته و در این کشور آتش آشوب و اغتشاش برافروخته شده است.

وی آمریکا را دچار فروپاشی به دلیل نارضایتی مردم از مدیریت این کشور و ظلم های بی شمار حاکمان آمریکا توصیف کرد و گفت: آمریکا از نظر فکری و مبانی ذهنی دچار فروپاشی شده است و شرایط آن به سمتی می‌رود تا مانند شوروی دچار فروپاشی کامل نظام حکومتی بشود و حاکمان آن خلع بشوند.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه انسان در مقابل خداوند و قدرت لایزال الهی بسیار ناچیز و آسیب پذیر است و درک این مسأله برای عبودیت و بندگی کردن بسیار لازم است، تصریح کرد: ما فقیر محض در مقابل خداوند هستیم و هیچ چیزی برای ارائه به درگاه الهی نداریم، تواضع و خشوع داشتن در مقابل خداوند مرتبه بسیار مهمی از بندگی کردن است.

آیت الله مهدوی خشوع و خضوع در مقابل خداوندرا یک ضرورت برای استمرار زندگی در مسیر خداوند دانست و اظهار کرد: اگر در برابر خداوند سجده نکنیم شرایط ما را به سجده در خواهد آورد، باید بدانیم ما علمی نداریم و اگر مغرور به دانسته‌های خود شویم خداوند ناآگاهی و ضعف علمی ما را به رخ ما خواهد کشید./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات