۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۶۴۶۶۰۰
حجت الاسلام جباری:

تلاش گروه های جهادی روند ریشه کنی بیماری کرونا را تسریع می کند

تلاش گروه های جهادی روند ریشه کنی بیماری کرونا را تسریع می کند
امام جمعه بهشهر با اشاره به تلاش شبانه روزی گروه های جهادی در خدمات رسانی به مردم و کادر درمانی، تداوم این روند را موجب ریشه کن شدن بیماری کرونا در کشور دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در جلسه قرارگاه جهادی موسی بن جعفر (ع) این شهرستان با تقدیر از تلاش‌های مجاهدانه پزشکان و پرستاران که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار دارند، گفت: تلاش‌ها و مجاهدت‌های کادر درمانی و پزشکی کشورمان در مقابله با این بیماری بسیار ارزشمند است و به طور حتم از پاداش الهی برخوردار خواهد بود.
 
وی با بیان این که کادر درمانی کشورمان بیش از یک ماه است به صورت شبانه روزی در حال خدمت به بیماران هستند، افزود: امروز آحاد ملت بزرگ ایران قدردان زحمات و تلاش‌های شبانه روزی این مدافعان حقیقی سلامت کشورمان هستند.
 
حجت الاسلام جباری با اشاره به این که مجموعه درمانی کشورمان علیرغم کمبود‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی، عملکرد بسیار قابل قبولی را ارائه کردند، بیان داشت: امروز به وضوح می‌بینیم که کشور‌های اروپایی و حتی آمریکای جنایت کار چگونه در وضعیت بحرانی ناشی از این بیماری قرار گرفته است.
 
امام جمعه بهشهر با بیان این که به طور حتم وحدت و همبستگی ملت بزرگ ایران و حضور پررنگ مسؤولان در صحنه موجب ایجاد یک شرایط مناسب در کشورمان شده است، افزود: به طور حتم با تقویت همین روند و مدیریت جهادی مسؤولان و حضور در صحنه مردم و گروه‌های جهادی از این وضعیت نیز با موفقیت عبور خواهیم کرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز آمریکایی‌ها علیرغم ادعا‌های روز‌های نخست، دست کمک به سوی سایر کشور‌های جهان دراز کرده اند، گفت: آمریکا از نظر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در صدر کشور‌های جهان قرار دارد و هر روز نیز وضعیت این کشور بحرانی‌تر از گذشته می‌شود و این نشان دهنده ناکارآمدی دولت این کشور است.
 
حجت الاسلام جباری با بیان این که از همان روز‌های نخست شیوع این بیماری در کشور، علاوه بر مسؤولان بهداشتی، گروه‌های جهادی بسیاری بای کمک به مردم و کادر درمانی کشور اعلام آمادگی کردند، افزود: امروز گروه‌های جهادی اعم از طلاب و سایر اقشار جامعه در حال خدمات رسانی به عموم مردم و مسؤولان درمانی هستند.
 
امام جمعه بهشهر همچنین به مسأله تدفین اموات کرونایی اشاره کرد و با بیان این که فتوای مقام معظم رهبری همه شبهات موجود در این مسأله را رفع کرد، گفت: با حضور پررنگ طلاب و روحانیان افرادی که به دلیل بیماری کرونا از دنیا رفته اند با انجام کامل احکام شرعی دفن می‌شوند.
 
وی با بیان این که متأسفانه در فضای مجازی شاهد انتشار اخبار کذبی در خصوص دفن غریبانه اموات کرونایی هستیم که به هیچ عنوان صحت ندارد، افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت دفن بیماران کرونایی و حرمت و احترام مومن که خداوند متعال آن را بالاتر از خانه کعبه قرار داده است، بر لزوم اجرای احکام متوفی در آرامستان تأکید شده است.
 
حجت الاسلام جباری با تأکید براین که در شرایط بحرانی و مبارزه با ویروس منحوس کرونا باید احکام و دستورات شرعی طبق دستورات خداوند متعال اجرا تا حرمت مومن، هنگام تدفین حفظ شود، گفت: در حال حاضر با تلاش و مجاهدت طلاب و روحانیان همه احکام متوفی از جمله غسل، کفن، هنوط و نماز بر روی اموات کرونایی انجام می‌شود./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات