۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۴۵۹۲۶
مدیر حوزه علمیه هرمزگان:

با اعتماد به جوانان جهش تولید رقم خواهد خورد

با اعتماد به جوانان جهش تولید رقم خواهد خورد
حجت الاسلام حقیقی گفت: متاسفانه با وجود دغدغه ها و تذکرهای رهبر انقلاب، دغدغه به کارگیری جوانان در سایر مسؤولان هنوز به وجود نیامده است.

حجت الاسلام نادر حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت قوی شدن کشور در تمامی عرصه ها گفت: بیگانگان هیچگاه به فکر منافع ما نبوده اند و اعتماد به آن ها نتیجه ای جز شکست در پی نخواهد داشت.

حجت الاسلام حقیقی افزود: اگر کشور در بخش درمان قوی نبود در شرایط کنونی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است، محتاج دیگران می شدیم اما با توجه به نقاط قوت کشور در این بخش عملکرد ما در مقایسه با کشورهای غربی بسیار بهتر بوده است.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان قوی شدن در تمامی عرصه ها را سبب به زانو درآمدن دشمن دانست و عنوان کرد: اگر به ظرفیت درونی خودمان اعتماد داشته باشیم، بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

حجت الاسلام حقیقی با اشاره به خلف وعده آمریکایی ها در برهه های زمانی مختلف، گفت: کدام یک از وعده های آمریکا عملی شده است که وعده آن ها در زمینه کمک به ایران برای مبارزه با ویروس کرونا قابل اعتماد باشد؟

مدیر حوزه علمیه هرمزگان با بیان اینکه تجربه چهل سال گذشته نشان دهنده دشمنی و عدم صداقت آمریکا با ایران است، عنوان کرد: آمریکا اگر توانایی مبارزه با کرونا را دارد مشکلات داخلی خودش که در حال حاضر رکورددار بیشترین مبتلایان به کروناست را حل کند.

وی با اشاره به اینکه حل مشکلات کشور نیازمند دخالت بیگانگان نیست، اظهار داشت: آمریکایی ها هیچگاه مورد اعتماد نبوده اند و پشت ادعای کمک به ایران نیز نیات شومی دارند.

حجت الاسلام حقیقی در ادامه با انتقاد از اینکه فرصت های کافی به جوانان در عرصه های مختلف داده نشده است، ابراز کرد: به میزان لازم به قانون عدم به کارگیری نیروهای بازنشسته عمل نشده است.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان مشکل اصلی در خصوص جوانگرایی را عدم باور کافی نسبت به نیروی جوان دانست و بیان داشت: متاسفانه با وجود دغدغه ها و تذکرهای رهبر انقلاب، این دغدغه در سایر مسؤولان هنوز به وجود نیامده است.

وی با بیان اینکه کشور از دو نوع تحریم داخلی و خارجی رنج می برد، اظهار داشت: اگر تحریم های داخلی در مورد نگاه به ظرفیت های داخلی کنار گذاشته شود، جهش تولید شکل می گیرد.

حجت الاسلام حقیقی با اشاره به تجربه تاریخی ملت ایرانی در انجام کارهای بزرگ، ابراز کرد: مردم ما ثابت کرده اند که اگر اراده کنند می توانند قله های تولید را فتح کنند.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان با انتقاد از قانون های دست و پاگیر که سبب کندی تولید در کشور شده است، خاطر نشان کرد: مجوزهای لازم در زمینه اشتغال و تولید از نهادهای مربوطه باید به سرعت و بدون کاغذ بازی صادر شود تا کسانی که دغدغه اشتغال و تولید دارند به سرعت به موفقیت برسند.

وی با تاکید بر میدان دادن به جوانان، تصریح کرد: اگر به نیروهای جوان و انقلابی در عرصه تولید اعتماد لازم صورت گیرد، کارهای بزرگی در کشور صورت گرفته و تاثیر آن در زندگی مردم احساس خواهد شد./1350/ت302/ب1

ارسال نظرات