۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۶۴۵۶۶۴
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

داشتن آرامش بهترین راهکار برای مبارزه با کرونا است

داشتن آرامش بهترین راهکار برای مبارزه با کرونا است
حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پیام روز جمعه خود، داشتن آرامش در شرایط کنونی کشور را از ضرورت‌ها دانست و گفت: باید نگاه ما به حوادث، آزمون و امتحان الهی باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، با توجه به تعطیلی فریضه نماز جمعه به دلیل شیوع ویروس کرونا، در ابتکاری جالب طبق هفته‌های گذشته، در قالب پیام جمعه، مهمترین توصیه‌های هفتگی خود به مردم این استان را بیان کرد.

وی با تبریک حلول ماه مبارک شعبان، بر استفاده هر چه بیشتر از فرصت‌های نورانی این ماه عظیم الشأن تأکید کرد و گفت: به یقین امر به معروف و همین نهی از منکر‌ها و گفتن حقایق دین و توجه دادن خودمان به خداوند تبارک و تعالی و توجه دادن جامعه به حق و حقیقت و به معارف اسلام و قرآن، سبب نازل شدن برکات و رفع حوادث و بلا‌ها می‌شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور، این حادثه را محصول خباثت زشت دشمن دانست و ادامه داد: باید از این حادثه و همه حوادث درس توحید و درس معاد باوری بگیریم؛ درس توحید یعنی خودمان را به خداوند تبارک و تعالی بسپاریم و از ارتباط و انس با خدا غافل نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه باید نگاه ما به حوادث، آزمون و امتحان الهی باشد، افزود: حوادث برای آن است تا خداباوری مردم و پایداری آن‌ها در توحید مورد امتحان قرار گیرد و افراد جامعه خود را بهتر بشناسند.

وی با بیان اینکه در حادثه کرونا به خوبی می‌توان معاد و معادباوری را درک کرد، گفت: کسی که به این ویروس منحوس مبتلا می‌شود باید در قرنطینه تنها باشد و کسی نمی‌تواند به او کمک کند و کاملاً احساس غربت به این آدم دست می‌دهد، در معاد نیز کسی نمی‌تواند برای ما کاری انجام دهد و همه دستشان خالی است؛ بیایید از این حادثه درس معاد برای تنهایی قیامتمان و تنهایی صحرای محشرمان بگیریم و خود را آماده کنیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، داشتن آرامش در شرایط کنونی کشور را از ضرورت‌ها دانست و ابراز کرد: چه بسا بیماری کرونا نتواند انسان را از پای دربیاورد، اما ناآرامی و اضطراب و دست و پای خود را گم کردن سبب شود آدم با دست خودش، خود را هلاک کند؛ بنابراین باید خیلی مراقب باشیم که آرامشمان را از دست ندهیم.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه آرامش را باید تنها در سایه پناه آوردن به خداوند تبارک و تعالی به دست آورد، گفت: به یقین خداوند متعال انسان مؤمن را تنها نمی‌گذارد به شرط آنکه از او غافل نشویم؛ در این ایام دعا و توسل نقش مهمی در ایجاد آرامش در جامعه دارد.

وی با تأکید بر اینکه نباید از خلوت گزینی با پروردگار متعال در این ایام غافل شویم، اظهار کرد: در این ایام روزه داری، صلوات و استغفار بسیار سفارش شده است؛ بیایید با روزه داری دل نازنین پیامبر اکرم را بدست آوریم و با ذکر و صلوات در مسیر باور توحیدی حرکت کنیم تا به آرامش برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه در شرایط کنونی باید مراقب نباشیم افراط و تفریط در أمور دینی صورت نگیرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی‌ها در این شرایط کرونایی همه چیز را در دعا می‌بینند و بسته شدن حرم‌ها را اقدامی نامناسب می‌دانند در صورتی که این تفکر کاملا اشتباه است؛ مراقب باشیم در چنین شرایطی هم دعا و مناجات نیاز است و هم توجه به نکات بهداشتی و درمانی که نباید از آن غافل شویم.

وی در ادامه با اشاره به ۱۲ فروردین ماه، روز جمهوری اسلامی این روز را یوم الله دانست و گفت: اگر در یک کلام بخواهیم مختصر بگوییم چه اتفاقی افتاد که دوازدهم فروردین یوم الله نامیده شد، باید بگوییم مفهوم انتظار محقق شد.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه انتظار در سایه حکومت معنا پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: مفهوم انتظار جهاد است، جهادی که منجر شود به حکومت اولیاء الهی و جمهوری اسلامی همین را محقق کرد.

وی با بیان اینکه ۱۲ فروردین ماه روز عید است چراکه در آن روز حکومتی با مفهوم انتظار شکل گرفت، افزود: جمهوری اسلامی شکل گرفته و مفهوم انتظار هم محقق شده، اما جهاد و دشمنی‌ها ادامه دارد؛ در این شرایط افراد جامعه به دو دسته قاعدین و مجاهدین تبدیل می‌شوند. /۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷
اقدامات جهادی حجت الاسلام والمسلمین نکونام در تشویق کادر درمانی استان برای مهار کرونا تاثیرگذار بوده و ایشان الگویی در این مساله مطرح هستند.
خداطول عمر و موفقیت به ایشان بدهد.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
یه عده نفوذی می خواستن با بی عملگی در کرونا نظام رو وادار کنند برای کمک تسلیم آمریکا شود، حالا ببین آمریکا چقدر زبون است در چاهی که خود حفر کرده سقوط کرد...این است وعده صادق خداوند
0
0