۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۵۲۱۳۲۳
با حضور معاون رییس جمهور؛

نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری، با حضور حجت الاسلام شهیدی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری، عصر دوشنبه با حضور حجت الاسلام سیدمحمد شهیدی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مسؤولان ارشد این استان به میزبانی سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام سیدمحمد شهیدی، معاون رییس جمهور با تبریک هفته دولت و روز کارمند، به مشکلات فراروری دولت در 4 سال گذشته اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم در شرایطی روی کار آمد که مشکلات فراوانی در کشور وجود داشت؛ تحریمهای ظالمانه آمریکای جنایتکار بر علیه نظام جمهوری اسلامی در 4 سال گذشته به گونه ای بود که امنیت کشور را تهدید می کرد و هر لحظه امکان جنگ نظامی وجود داشت.

وی راهنمایی های پیامبر گونه رهبر معظم انقلاب و تدابیر دولت را مهمترین عامل پشت سر گذاشتن همه مشکلات فراروری نظام بیان کرد و افزود: امنیت موجود در کشور با توجه به شرایط آشفته منطقه جای شکرگزاری دارد که در این زمینه نقش رهبری و دولت غیرقابل انکار است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، برجام را یکی دیگر از دستاوردهای دولت یازدهم برشمرد و اظهار کرد: اگر چه امروز شاهد بدعهدی آمریکا در زمینه برجام هستیم اما مهمترین منفعت آن برای ما این بود که بین آمریکا و بلوک اروپا جدایی افتاده است و آنها نیز آمریکا را بدعهد می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این نشست با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دولت و تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع)، این فرصتهای گفت و گو را بسیار مغتنم برشمرد و تصریح کرد: باید بر خود ببالیم که در چنین شرایطی به دنیا آمده ایم تا زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشیم.

وی شکل دهی نظامی بالنده و در تراز قرآن، اسلام و اهل بیت(ع) را مهمترین رسالت کارگزاران بیان کرد و افزود: اگر می خواهیم به نظام اسلامی ببالیم و کاری کنیم که در تاریخ ماندگار شویم باید حق کارگزاری خود را ادا کنیم و این کار آسانی نیست.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به مهمترین ویژگی های کارگزاران نظام اسلامی از منظر امام باقر(ع) خاطرنشان کرد: نخستین ویژگی یک کارگزار جامعه اسلامی این است که اهل تقوا باشد؛ کارگزاران نظام اسلامی باید به زینت تقوا آراسته باشند و از امور نفسانی پرهیز کنند و به معنای واقعی خود را مطیع خداوند متعال بدانند.

در ادامه این نشست نیز قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری، با گرامی داشت یاد و خاطر همه شهدا، تثبیت، تقویت و جهانی شدن نظام اسلامی را محصول فداکاری شهدا دانست و اظهار کرد: امنیت، آرامش و آسایش امروز کشور مرهون فداکاری شهدای مدافع حرم است و اگر آنان نبودند امروز ایران اسلامی گرفتار گروه های تروریستی بود.

وی نظام جمهوری اسلامی را منشأ خدمات بسیار در زمینه های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی تبلور مردم سالاری دینی به معنای واقعی است؛ توانستیم در سایه انقلاب به آزادی و استقلال واقعی برسیم و اسلام را به جهانیان معرفی کنیم.

فریبرز نجفی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این نشست، با اشاره به آمار جامعه ایثارگری این استان اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری دارای 2 هزار و 400 شهید، 7 هزار و 200 جانباز و 508 آزاده است.

وی خانواده ایثارگری استان را بیش از 46 هزار نفر بیان کرد و افزود: تا قبل از دولت یازدهم 6 اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران در شهرستانهای استان فعال بود که در سال گذشته مجوز راه اندازی اداره بنیاد شهید در شهرستانهای کوهرنگ، سامان و کیار نیز صادر شد.

گفتنی است در پایان این نشست نیز معاون عمرانی استاندار، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت نیز به بیان گزارش فعالیتهای خود در سالهای گذشته پرداختند./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات