۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۴۶۲۱۳۰

تلاش تل آویو برای سرکوب جنبش جهانی تحریم اسرائیل

دفتر ملی دفاع از زمین و مقابله با شهرک سازی اعلام کرد که مسؤولان اسرائیلی تصمیم دارند برای مقابله با جنبش جهانی تحریم اسرائیل "BDS" از طریق رصد و پایش فعالیت های آن و شناسایی و سرکوب فعالانش 25 میلیون دلار اختصاص دهند.
تحریم


به گزارش خبرگزاری رسا، کمیته امور داخلی کنست رژیم صهیونیستی با تعدیل قانون ورود به سرزمین های اشغالی 1948 موافقت کرد که این امر به وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی صلاحیت عدم اعطای ویزا و مجوز اقامت به هر شخصی که قصد تحریم رژیم صهیونیستی در عرصه بین الملل را دارد، می دهد. این اقدام در حالی صورت می گیرد که به رغم آن همه تلاش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از فعالیت "BDS" و سرکوب آن، ولی این جنبش موفقیت های زیادی را در سطح بین المللی رقم زده است.

دفتر ملی دفاع از زمین و مقابله با شهرک سازی از اظهارات فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در زمینه محکومیت تعدی به مدافعان حقوق بشر و تاکیدش بر حقوق شهروندان اروپایی در زمینه آزادی بیان و تشکیل انجمن ها و محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستیی ها علیه فلسطینیان استقبال کرد.

این نهاد فلسطینی همچنین اظهارات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا علیه جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

هیلاری کلینتون نامزد دمکراتیک این انتخابات متعهد شده بود که به مقابله با تحریم رژیم صهیونیستی برخیزد. دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات دست به اقداماتی علیه رژیم صهیونیستی ستیزی بزند. وی به ماهیت این اقدامات اشاره ای نکرده بود.

این نهاد فلسطینی همچنین تعدیل قانون مذکور را یک اقدام نژاد پرستانه خواند و اعلام کرد که این امر با هدف سرکوب آزادی بیان صورت می گیرد و با قانون مربوط به آزادی تردد و رفت و آمد تضاد دارد. این امر همچنین با هدف ارعاب مردم فلسطین و سرپوش گذاشتن بر تجاوزات صهیونیست ها در کرانه باختری و محاصره نوار غزه صورت می گیرد.

از سوی دیگر، کمیته ملی تحریم رژیم صهیونیستی و لغو سرمایه گذاری ها در سرزمین های اشغالی 1948 و اعمال مجازات ها علیه آن که گسترده ترین گروه در جامعه مدنی فلسطین است، ضمن استقبال از تصمیم شورای شهرداری شهر اوری فرانسه در زمینه تحریم کالاهای رژیم صهیونیستیی، آن را گامی درست و حلقه مهم زنجیره فعالیت های حمایت آمیز از فعالیت های "BDS" در اروپا و جهان خواند. این اقدام در حالی صورت می گیرد که دولت فرانسه دست به سرکوب آزادی ها از جمله جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی می زند که این سرکوبگری ها با سیاست های دشمن صهیونیستی همسویی کامل دارد.

از سوی دیگر، جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی از تمامی فرزندان ملت فلسطین در سرزمین های اشغالی 1948 و قدس اشغالی خواست تا مانع از برگزاری جشنواره رژیم صهیونیستیی "العود" در شهر قدس اشغالی شوند.

این جنبش اعلام کرد که شرکت در این جشنواره به کمپین تحریم فرهنگی رژیم صهیونیستی لطمه می زند، کمپینی که روز به روز دامنه فعالیت های آن در جهان گسترده تر می شود، این کمپین یکی از شیوه های مبارزاتی مردمی و مسالمت آمیز و همبستگی جهانی در راستای نیل به آزادی و عدالت و برابری به شمار می رود.

جنبش مذکور تاکید کرد که این جشنواره به پشتیبانی دولت رژیم صهیونیستی و حمایت صندوق های مالی و شهرداری رژیم صهیونیستیی قدس برگزار می شود.

در پیوند با همین موضوع، حزب سبز کانادا از درخواست"BDS" در زمینه تحریم علمی، فرهنگی، نظامی و اقتصادی رژیم صهیونیستی تا زمان برچیده شدن سایه شوم اشغالگری از سرزمین فلسطین حمایت کرد.

این حزب ضمن محکوم کردن اقدامات غیر قانونی و سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، بر حمایت از حق تحریم این رژیم تاکید کرد.
این اقدام در حالی صورت می گیرد که ده ها فعال اردنی روز مورخه 4 نوامبر جاری با تجمع مقابل ساختمان پارلمان این کشور، اعتراض خود به امضای قرارداد گاز با رژیم صهیونیستی را نشان دادند.

فعالان اردنی پس از اقامه نماز جمعه تظاهراتی را از مقابل مسجد ملک عبدالله اول به سمت ساختمان پارلمان این کشور برگزار کرده و خواستار لغو هرچه سریع تر قرارداد گاز با رژیم صهیونیستی شدند.

تظاهرات کنندگان شعارهایی از جمله "گاز دشمن، اشغالگری است"، " نه به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی"، " ملت خواهان لغو قرارداد گاز است" و "ملت خواهان لغو معاهده صلح وادی عربه است" سردادند. از زمان امضای قراداد گاز میان رژیم صهیونیستی و اردن در دو ماه پیش، بارها اردنی ها نسبت به این قرارداد اعتراض کرده و تظاهرات های گسترده ای را نیز در محکومیت این اقدام دولت اردن برگزار کرده و خواستار لغو هرچه سریع تر قرارداد مذکور شده اند.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که مردم شهرهای مختلف مراکش در اعتراض به حضور هیات صهیونیستی در اجلاس آب و هوای سازمان ملل "cop 22" و برافراشته شدن پرچم رژیم صهیونیستیی در آن، به خیابان ها ریختند و تظاهرات گسترده ای را به راه انداختند.  

تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی، خواستار پایین کشیدن این پرچم و اخراج هیات رژیم صهیونیستیی از این اجلاس شدند، آنان اعلام کردند که این پرچم نماد تروریسم و اشغالگری و نژاد پرستی است.

رییس مرکز مطالعات امنیت قومی رژیم صهیونیستی در توجیه تصمیم تل آویو برای اختصاص 25 میلیون دلار جهت سرکوب جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی گفت که خطرناک ترین مساله ای که رژیم صهیونیستی را تهدید می کند فعالان "BDS" در شبکه های اجتماعی است./982/ب101/د

 

ارسال نظرات