۱۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۱۲۵۹۷۹
استاد حوزه علمیه:

بانوان در حضور اجتماعی همراه با حفظ شؤونات اسلامی به حضرت زهرا اقتدا کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) برای هم هافراد و همه زمان‌ها الگویی جاودان است، گفت: این بانوی بزرگ با رفتار و عمل خود کرامت و جایگاه زن را حفظ کرد از این رو بانوان باید از این الگوی عملی درس بگیرند و در عین اجتماعی بودن، نگذارند شیاطین از آنها سوء استفاده کنند.
حجت‌الاسلام رضا حاج آقايي، مدير مدرسه علميه امام صادق(ع) شهرستان دماوند


حجت‌الاسلام رضا حاج آقایی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) ورامین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا(س) بیان داشت: حضرت صدیقه کبری(س) الگویی برای همه زمان ها و همه انسان ها است و این گونه نیست که تنها برای زنان الگو باشد.

وی بیان داشت: همه انبیای عظام و ائمه معصومین(ع) آمدند که دست بشریت را بگیرند و انسان ها را به سر منزل مقصود هدایت کنند و راه و رسم زندگی حقیقی را به آنها آموزش دهند.

این محقق حوزه علمیه قم بیان داشت: حضرت زهرا(س) یک الگوی عملی است که از جهت الگو بودن از جهاتی بالاتر از ائمه(ع) است، زیرا هرآنچه ائمه(ع) همچون علم، بصیرت، تقوا، بندگی، و ... دارند، حضرت زهرا(س) هم دارند به علاوه اینکه به طور اخص در بعد زن بودن از ویژگی های منحصر به فردی برخوردارند.

وی بیان داشت: حضرت امیر(ع) هیچ یاوری به خوبی فاطمه زهرا(س) نداشت و اگر ولایت در ایشان جلوه کرد، حامی راستین ولایت هم در حضرت زهرا(س) متجلی شد.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: تنها فردی که می توانست حامی کسی در سطح امیرمومنان(ع) باشد حضرت فاطمه (س) بود و هر اندازه ولایت ارزشمند بود، حمایت حضرت زهرا(س) هم ارزشمند بود.

وی اظهار داشت: حضرت زهرا(س) الگوی زنان است که در عین این که در جامعه حضور دارد و مسائل روز را رصد می کند، اما حرمت ها و حریم ارتباطات را به خوبی رعایت می کند.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر الگو گیری زنان جامعه از حضرت زهرا(س) گفت: آن حضرت ارزش زن را بالا برد و کرامت و جایگاه زن را حفظ کرد از این رو دختران جوان باید از این الگوی عملی درس بگیرند و در عین اجتماعی بودن، نگذارند شیاطین که دلهای مریض دارند از آنها سوء استفاده کنند.

وی تاکید کرد: زنان اگر می خواهند شایستگی به دست بیاورند و مقام و منزلت خود را حفظ کنند، باید مراقب باشند تا خدای نکرده مورد طمع سوء استفاده دیگران قرار نگیرند.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: حضرت زهرا(س) مراقبت ویژه ای نسبت به تکالیف خود داشتند و تلاش داشتند تا نقش های خانه داری، شوهر داری، تربیت فرزندان و نقش های اجتماعی و سیاسی را به نیکی سامان دهند.

وی گفت: زندگی حضرت زهرا(س) و برخوردهای نیکویی که با خانواده خویش داشتند و تشکیل کانون گرم خانواده و تربیت فرزندانی که هرکدام از بزرگان تاریخ شدند، نشان می دهد تا چه اندازه نقش زن د خانواده می تواند سازنده باشد.

این استاد حوزه علمیه گفت: خانواده ای که با ایمان درهم تنیده شده است و مناسبت های بین افراد بر اساس کرامت و احترام متقابل است از شاخصه های زندگی علوی و زهرایی است.

وی گفت: تعلقات دینی در خانه حضرت علی و فاطمه زهرا(س) به گونه ای است که همه افراد خانواده نسبت به یکدیگر و حتی به افراد خارج خانه همچون همسایه، فقیر، اسیر و یتیم عنایت دارند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات