۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۴۶۵۳۹۹

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

برگزاری کارگاه سواد رسانه‌ای ویژه اساتید گفتمان های دینی در هرمزگان، اعزام بیش از 23 هزار زائر از استان هرمزگان به کربلای معلی برای زیارت اربعین و افتتاح بازارچه رضوی در بندرعباس از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام اسحاق فاضلی پور، دبیر گفتمان های دینی تبلیغات اسلامی هرمزگان از برگزاری کارگاه آموزش سواد رسانه ای ویژه اساتید گفتمان های دینی در استان خبرداد و با اشاره به اهمیت نقش بسیار مهم دوره‌های آموزشی در ارتقای سطح دانش اساتید گفتمانی گفت: این کارگاه آموزشی یک روزه به منظور تقویت مهارت‌های گفتمانی و همچنین تغذیه محتوایی و فکری اساتید برگزار می شود.

وی افزود: استاد حوزه و دانشگاه اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این کارگاه آموزشی به تبیین مباحث و مفاهیم گفتمانی، تبیین تهدیدات و فرصت‌های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می پردازد.

دبیر گفتمان های دینی تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: کارگاه آموزش سواد رسانه ای با حضور اساتید گفتمانی هرمزگان و با هدف ارتقای سطح آگاهی های علمی و رسانه ای اساتید گفتمانی در بندرعباس برگزار می شود.

حجت الاسلام فاضلی پور در پایان ابرازداشت: این کارگاه آموزشی با حضور حجت الاسلام مصطفی اسماعیلی استاد حوزه و دانشگاه اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چهارشنبه 17 آذر 95 در سالن کنفرانس تبلیغات اسلامی هرمزگان برگزار می شود.

اقدامات ستاد اربعین هرمزگان تجربه موفقی برای مدیریت استان بود

جاسم جادری، استاندار هرمزگان در نشست ستاد اربعین حسینی استان هرمزگان که با دستور کار جمع بندی عملکرد ستاد اربعین استان در سال جاري تشکیل شد، گفت: تمامی کمیته های ستاد اربعين استان با تمام توان برای ارائه خدمات به زائران تلاش کردند و اقدامات ستاد اربعین هرمزگان تجربه موفقی برای مدیریت استان بود.

وی با قدردانی از تلاش های اعضای این ستاد، افزود: تمامی کمیته های ستاد اربعين استان با تمام توان برای ارائه خدمات به زائران تلاش کردند و اقدامات ستاد اربعین هرمزگان تجربه موفقی برای مدیریت استان بود.

وي افزود: زائران استان هرمزگان استقبال بسیار خوبی برای اعزام به زیارت اربعین داشتند به شکلی كه تعداد زائران اربعين استان از 11 هزار نفر در سال گذشته به 23 هزار نفر در سال جاري رسید.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: حضور جمعیتی بیش از دو میلیون و 300 هزار نفر از مردم ايران اسلامي برای زیارت اربعین در كربلاي معلي عظمتی ایجاد کرد که این حضور گسترده به برکت امام حسین (ع) رقم خورد.

جادري بیان کرد: برای زیارت اربعین سال آینده ستاد اربعین باید از هم اکنون برنامه ریزی و اقدامات لازم را داشته باشد.

اعزام بیش از 23 هزار زائر از استان هرمزگان به کربلای معلی برای زیارت اربعین

عزیزالله کناری، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان و دبیر ستاد اربعین حسینی استان هرمزگان، بیان داشت: برای زیارت اربعین سال جاری در مجموع بیش از 23 هزار زائر از استان هرمزگان به کربلای معلی اعزام شدند.

وی  افزود: در مجموع بیش از 900 میلیون تومان کمک های مردمی و نذورات برای زیارت اربعین در استان هرمزگان جمع آوری شد.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان هرمزگان گفت: در سال جاری مرز شلمچه به عنوان مرز دائم استقرار موکب و محل ورود و خروج زائران استان هرمزگان تعیین شد.

کناری بیان کرد: راه اندازی رادیو اربعین و استقرار 23 پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات در جاده ها از اقدامات مهم برای ارائه خدمات به زائران اربعین در سال جاری در استان بود و همچنین مراقبت های امنیتی با هماهنگی بیشتری انجام شد. 
    
بازارچه رضوی در بندرعباس افتتاح شد

به مناسبت هفته فرهنگ رضوی هرمزگان، بازارچه رضوی در پارک غدیر بندرعباس افتتاح شد.

 در این بازارچه، کالا ها و محصولات فرهنگی مختلفی با رویکرد رضوی در صنوف و مشاغل مختلف به عموم مردم عرضه شده است.

این بازارچه با همکاری بخش های مختلف فرهنگی، موسسات، فرهنگی و هنری، آموزشگاه ها، شهرداری، امور بانوان، صنایع دستی،حوزه هنری بر پا شده است.

هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی مردم با محصولات و دستاوردهای فرهنگ رضوی و ارائه خدمات مناسب در این خصوص به مردم است.

این نمایشگاه تا پایان هفته در پارک غدیر بر پا می باشد و بازدید برای عموم آزاد است.

گفتنی است، دهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی ١٣ آذرماه در دو سالن فرهنگسرای طوبی و تماشاخانه آفتاب با حضور ١٢ گروه نمایشی از سراسر کشور در بندرعباس آغاز شده است و تا ١٦ آذر ادامه می یابد.

اختتامیه این رویداد مهم روز سه‌شنبه ١٦ آذرماه ساعت ٣٠/١٧ در فرهنگسرای طوبی با حضور مقامات کشوری، استانی، هیئت‌داوران، علاقه‌مندان و گروه‌های مختلف نمایشی برگزار و از برگزیدگان در بخش صحنه‌ای و عروسکی تقدیر به عمل می‌آید.

برگزاری همایش یاوران وقف در شهرستان میناب

 همایش یاوران وقف با حضور مدیر کل اوقاف و امورخیریه هرمزگان، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب، رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان میناب، مسؤولان دیگر ادارات، روحانیان و واقفین در فرهنگسرای شهید بهشتی برگزار شد.

 در این همایش حجت الاسلام هاشمی مدیر کل اوقاف و امورخیریه هرمزگان در خصوص وقف وابعاد آن و تعاریف مربوط به وقف مطالبی را عنوان نمود و ایجاد وقف های متناسب با نیازهای روز جامعه را تبین کرد.

وی با تقدیر از خیرین و واقفان در ایجاد وقف های مشارکتی با ایجاد ساختمانها و مراکز فرهنگی جهت رفع مشکلات عدیده مردم وجامعه تاکید کرد.

در این همایش از هیأت امناء، خادمین و واقفین با اهدای لوح تقدیر وهدایایی تجلیل بعمل آمد./851/303/ب2

ارسال نظرات