۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۴۵۷۷۶۱
دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه ارومیه خبر داد؛

برگزاری همایش بین المللی استکبار ستیزی در دانشگاه ارومیه

دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه ارومیه گفت: همایش بین المللی استکبار ستیزی هشت آبان امسال در سالن شهید چمران دانشگاه ارومیه برگزار می شود.
استکبار ستيزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، فرهاد عبدزاده، دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه ارومیه شب گذشته در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: همایش بین المللی استکبار ستیزی ساعت 4 بعد از ظهر هشت آبان امسال در سالن شهید چمران دانشگاه ارومیه برگزار می شود.

وی به تاریخچه تشکیل انجمن اسلامی دانشجویان در کشور اشاره و اضافه کرد: این تشکل دانشجویی از سال 1358 به عنوان یکی از تشکلهای فعال و موثر در دانشگاه ارومیه کار خود را شروع کرده و بر اساس مطالبات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری عمل کرده و می کند.

دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه ارومیه به منشأ دینی استکبار ستیزی اشاره کرد و افزود: به صراحت در قرآن کریم به این موضوع پرداخته شده و مقام معظم رهبری سال گذشته در دیدار با دانشجویان به این موضوع تاکید فرمودند.

وی با تاکید بر این مسأله که بر اساس تعالیم دینی و انسانی تا وقتی که ظلم و استکبار در جهان باقی است باید با آنان مبارزه کرد، ادامه داد: همایش بین المللی استکبار ستیزی سال گذشته با حضور حداکثری دانشجویان و با دعوت از دو چهره جهانی و بین المللی اجرا شد و امسال به لطف الهی برای دومین بار در ارومیه برگزار می شود.

عبدزاده به استفاده از نیروهای جوان و نسل جدید در اجرای همایش اشاره و عنوان کرد: تلاش ما تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در عرصه بین المللی و مبارزه با استکبار و استبداد به وسیله آگاهی بخشی به نسلهای جدید انقلاب است تا بحث آرمانخواهی و ظلم ستیزی با بینش و بصیرت در بین جوانان اتفاق بیفتد.

وی روز 13 آبان را نمود اتحاد اقشار و افکار مختلف علیه استکبار و استعمار دانست و خاطرنشان کرد: نسل جوان باید ادامه دهنده این مسیر باشد و نباید اجازه دهیم تا افراد و افکاری بحث تعطیلی استکبار ستیزی را در جامعه اسلامی مطرح کنند و بر این اساس ضروری است که در مقابل چنین جریانهایی ایستادگی کنیم.

دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه ارومیه به فاصله گرفتن قشری از نسل جدید و جوان از اهداف و آرمانهای انقلابی اشاره و ابراز کرد: این نسل به راحتی حاضر به پذیرش ضرورت ایستادگی در مقابل مستکبران عالم نیستند و هدف از اجرای چنین همایشهایی استفاده از افرادی است که از دل کشورهای استعمارگر برخواسته و مخالف روند کنونی سیاستمداران این کشورها هستند.

وی با بیان اینکه شنیدن سخن حق از زبان کسانی که حقیقت را در سرزمینهای خود به عینه لمس کرده و علیه باطل به پا خاسته اند در قشر جوان بیشتر اثرگذار است، گفت: دانشجو و قشر جوان باید مطالبه گری را آموزش دیده و چه در عرصه فردی و دانشجویی و چه در عرصه کشوری و بین المللی از حق و حقوق خود و دیگران دفاع بکند./202/936/ب1

ارسال نظرات