۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۵۸۱۷۴
امام جمعه مشهد مقدس:

دین گرایی بر دین گریزی در جامعه غلبه دارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی گفت: آن چه ما را مطمئن می کند که جامعه و انقلاب ما دچار گسست نسل نخواهد شد، دین داری نسل جوان ما است که نماد آن همین اعتکاف و به ویژه در مساجد دانشگاه ها است.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، ضمن تبریک میلاد مسعود امیرمؤمنان(ع)، به برگزاری اعتکاف در هفته پیش رو اشاره کرد و گفت: آمار بالای حضور جوانان در اعتکاف، نشان دهنده سه موضوع است؛ اولا ثابت می کند انقلاب ما تا چه اندازه در دین مدار کردن جامعه موثر بوده است، به طوری که اعتکاف در قبل از انقلاب در ماه مبارک رمضان و با حضور حدود 10 نفر که اکثر آن ها میان سال بودند برگزار می شد اما امروز 600 هزار نفر در سراسر کشور معتکف می شوند که اکثرا جوان هستند.

 

وی افزود: موضوع دوم نشان دادن سبقه دین داری در نسل جوان ما است؛ آن چه ما را مطمئن می کند که جامعه و انقلاب ما دچار گسست نسل نخواهد شد، دین داری نسل جوان ما است که نماد آن همین اعتکاف به خصوص در مساجد دانشگاه ها است و موضوع سوم هم این واقعیت است که خوشبختانه در کشور و نظام ما دین گرایی بر دین گریزی غلبه دارد.

 

امام جمعه مشهد اظهار کرد: یک عده امروز در کشور دنبال این هستند که ثابت کنند نسل جوان امروز دین گریز است اما همین مسأله اعتکاف ثابت می کند که نسل جوان ما دین گرا است؛ البته ممکن است عده ای هم به دنبال عیاشی و شهوت رانی بروند و چشم شان به دروازه های غرب باشد اما اکثریت نیستند.

 

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: با وجود این ماهواره ها و شبکه های اجتماعی ای که صهیونیست ها راه انداخته اند و جریان های فرهنگی هم مقابله ای با آن ندارند، اما دین گرایی بر دین گریزی غلبه دارد و اکثریت است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: مسؤولان اجرایی کشور مخصوصا در دانشگاه ها بدانند جامعه ما یک جامعه دینی است بنابراین در حرف زدن ها و تصمیم گیری ها یک اقلیت لائیک بی دین چشم دوخته به دروازه غرب را مد نظر قرار ندهند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: من یک آدم بیگانه با فضای دانشگاه نیستم و ربع قرن در مدیریت و برنامه ریزی یکی از موفق ترین دانشگاه های این کشور، (دانشگاه امام صادق) که نظام ما در همه ابعاد از آن استفاده می کند، حضور داشته ام؛ فضای دانشگاه یک فضای لائیک نیست؛ دانشگاه امروز ما مسجد و معبد است و دانشجویان و اساتید متدین به مراتب بیشتر از دانشجویان و اساتید غرب زده ای هستند که اگر تریبون دستشان آمد، ژستی بگیرند و ضد دین حرف بزند.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی، گفت:  ایشان فرمودند: «امنیت در جامعه آن امنیتی نیست که جوانان را به فساد بکشاند و جریان امنیتی مقابل آن بیکار بنشیند»؛ این که ناهنجاری ها در دانشگاه، آزاد باشد و دانشجوی معصوم را هدف مطامع سیاسی خود قرار دهند، ضد امنیت است.

 

وی در پایان در جملاتی به زبان عربی خطاب به زائران عرب زبان امام هشتم(ع)، ضمن گرامیداشت مقدم امام جمعه نجف اشرف در نماز جمعه مشهد، به ولادت امیرمؤمنان علی(ع) اشاره و اظهار کرد: باید شکر ولایت ایشان را به جای آورد؛ امامت ایشان ذاتی بود و از ناحیه خالق متعال به پیامبر(ص) ابلاغ شد و در آیه تبلیغ خطاب به پیامبر(ص) فرمود: «اگر امامت علی(ع) را ابلاغ نکنی، نبوتت ابتر خواهد ماند».

 

امام جمعه مشهد مقدس در ادامه تصریح کرد: این امر نه تنها در زمان پیامبر اسلام(ص) و امیرمؤمنان(ع)، بلکه در تمامی قرون و اعصار وجود دارد و در زمان غیبت امام معصوم(ع) بنا به فرموده خودشان باید به حجت ایشان که فقیه جامع الشرایط است رجوع کرد./820/پ201/ب5

 

ارسال نظرات