۰۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۹۹۲۲۵
به همت مجمع عالی حکمت اسلامی:

نخستین بانک پایان نامه‌های فلسفه ایجاد شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین بانک اطلاعات تخصصی پایان نامه‌های علوم عقلی در حوزه علمیه قم ایجاد شد.
مجمع عالي حكمت اسلامي


محمدباقر خراسانی، مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از راه‌اندازی نخستین بانک پایان‌نامه علوم عقلی خبر داد و گفت: بعد از ماه ها تلاش علمی متمرکز، مجمع عالی حکمت اسلامی توانست نخستین بانک اطلاعاتی پایان نامه‌های حوزوی با موضوع علوم عقلی را ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه برنامه نویسی این بانک بیش از سه ماه زمان برده است، گفت: این برنامه دارای امکان جستجو از طریق موضوع، نگارنده، استاد راهنما، استاد مشاور، داور اول، داور دوم، محل تحصیل، کد و تمامی موارد است.

خراسانی گفت: هم اکنون اطلاعات 1125 پایان نامه حوزوی از مراکزی همچون معاونت آموزش حوزه علمیه قم، دانشگاه باقر العلوم(ع)، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، دانشگاه قم، دانشگاه پردیس، جامعه الزهرا(س) و مرکز تربیت مدرس دراین بانگ گردآوری شده است.

وی گفت: این بانک اطلاعاتی کمک می کند تا پژوهشگران با موضوعات تحقیقی آشنا شوند و از سابقه پژوهشی و دامنه بحث مطلع گردند.

خراسانی اظهار داشت: شناخت تبحر اساتید راهنما و مشاور در موضوعات گوناگون علوم عقلی امکان دیگری است که با مراجعه به لیست پایان نامه ها و اساتید آن قابل استفاده برای پژوهشگران است.

وی اظهار داشت: تمهیدات لازم برای به روز کردن این بانک اطلاعاتی اندیشیده شده است اما به روز رسانی در کمتر از یک سال امکان پذیر نخواهد بود.

خراسانی گفت: این بانک اطلاعاتی که به همت مجمع عالی حکمت اسلامی تهیه شده است برای دسترسی آسان بر روی وب گاه مجمع به نشانی
http://hekmateislami.co قرار داده شده است. /909/پ202/ع

ارسال نظرات