۰۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۹۹۱۷۳
امام جمعه بهبهان:

دشمن همواره به دنبال اختلاف بین شیعه و سنی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهبهان، حفظ وحدت و همدلی را سبب پایداری دین مبین اسلام دانست و اظهار داشت: مستکبران همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه بین مذهب شیعه و سنی هستند؛ از این رو مسلمانان جهان وظیفه دارند با حفظ اتحاد، همبستگی و یکپارچگی وحدت و انسجام خود را حفظ کرده و توطئه های دشمنان را خنثی کنند.
افتتاح مرقد بازسازي شده امامزاده فضل بن موسي بهبهان
حجت الاسلام شکر الله سلیمانی، امام جمعه بهبهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به حفظ وحدت میان مسلمانان، اظهار داشت: همه مسلمانان وظیفه دارند باید کنار گذاشتن اختلاف نظرها و تأکید بر مشترکات، اتحاد و انسجام بین یکدیگر را حفظ کرده و سعی در تقویت این اتحاد کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان، به شرایط ایجاد وحدت میان مسلمانان اشاره کرد و گفت: شناسایی مشترکات و به کارگیری آنها، تکیه بر نقاط مثبت و دوری از اختلاف سلیقه ها بین مذهب شیعه و سنی، از شرایط ایجاد وحدت میان مسلمانان است.

حجت الاسلام سلیمانی، به معنای وحدت اشاره کرد و اظهار داشت: وحدت به معنای یکپارچگی چند گروه، حزب، قوم و مذهب است که برای مقابله با دشمنان خود با یکدیگر متحد شده و در برابر آنها، دوشادوش یکدیگر ایستادگی می کنند.

استاد حوزه علمیه، به وظایف طلاب و روحانیان مدارس علمیه خوزستان، نسبت به ایجاد وحدت میان مذاهب مسلمان اشاره و تصریح کرد: همه طلاب و روحانیان مدارس علمیه خوزستان وظیفه دارند با یافتن مشترکات بین مذاهب مسلمان، و تأکید بر گسترش آن در جوامع اسلامی، وحدت میان اقوام و مذاهب مسلمان را حفظ و آن را گسترش دهند.

امام جمعه بهبهان، به اقدام های دشمنان نسبت به ایجاد تفرقه میان مذاهب مسلمان اشاره کرد و بیان داشت: مستکبران همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه بین مذهب شیعه و سنی هستند و برای علمی کردن این مسأله تلاش ها، اقدام ها و هزینه های گزافی را متحمل شده اند، از این رو مسلمانان جهان وظیفه دارند با حفظ اتحاد، همبستگی و یکپارچگی وحدت و انسجام خود را حفظ کرده و توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان، در پایان سخنان خود، تأکید کرد: مسلمانان جهان باد با قرار گرفتن در این جبهه و بر علیه یک دشمن واحد قیام کرده و آنها را از پای درآورید./945/ت303/ص
ارسال نظرات