۰۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۰:۳۵
کد خبر: ۹۸۹۶۹
مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار:

در احداث ساختمان جدید تنها از وجوهات شرعیه و تبرعات استفاده شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، با بیان اینکه در احداث ساختمان جدید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از منابع دولتی و غیر دولتی استفاده نشده است، تاکید کرد: در احداث این ساختمان تنها از وجوهات شرعیه و تبرعات استفاده شده است.
آيت الله محمد جواد فاضل لنکراني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) شب گذشته در مراسم افتتاح رسمی ساختمان جدید این مرکز که با حضور حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و شخصیت های حوزوی برگزار شد، تصریح کرد: مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) نخستین مرکز تخصصی در حوزه فقه و اجتهاد در شهر مقدس قم است.

وی با اشاره به اهداف راه اندازی این مرکز فقهی، گفت: مراجع تقلید عنایت خاصی به این مرکز داشته و دارند و حضرت آیت الله سیستانی در سفری که بنده به نجف و دیداری که با ایشان داشتم، اگفتند حضرت آیت الله مرحوم فاضل به موقع متوجه این ضرورت در حوزه شدند.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) از سال 76 فعالیت خود را آغاز کرد و روش آموزشی بسیار قوی نیز دارد، ابراز داشت: در این مرکز محققان و مدرسان و فضلای بسیار خوبی تربیت شده اند.

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تشریح فعالیت های پژوهشی محققان و طلاب دانش آموخته این مرکز فقهی، ابراز داشت: مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در عرصه پژوهشی نیز فعالیت های بسیار خوبی انجام داده است.

وی افزود: با وجود اینکه این مرکز یک مرکز فقهی است، اما از 10 سال گذشته فضلای بسیار خوبی در این مرکز به ویژه در بخش کلام و رشته امامت تربیت شده اند که بیش از 50 پژوهش آماده نشر نیز دارند.

آیت الله فاضل لنکرانی در ادامه با اشاره به ساختمان جدید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بیان داشت: این مجموعه متعلق به حوزه و حوزویان است و اختصاصی به اشخاص و گروه خاصی ندارد.

وی گفت: در ساخت این بنای عظیم کاملا از وجوهات شرعیه و تبرعات استفاده شده است و حتی یک ریال هم از منابع دولتی و غیر دولتی در ساخت آن صرف نشده است.

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار بیان داشت: این مجموعه یک مرکز و ساختمان کاملا مستقل و البته متعلق به همه حوزویان و مراجع است و امیدواریم در این مسیر از این مجموعه بهترین استفاده و بهره برداری شکل بگیرد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات