۰۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۹۸۸۰۰

ایران اسلامی در سالروز میلاد خاتم الانبیا و امام صادق غرق در نور و سرور شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق(ع)، شهرهای مختلف ایران اسلامی غرق در نور و سرور شد و مردم با برگزاری مراسم جشن، این روز را گرامی داشتند.
مراسم ميلاد پيامبر اكرم


به گزارش خبرنگاران خبرگزاری رسا از شهرهای مختلف کشور، ایران اسلامی در سالروز میلاد مسعود و با برکت حضرت محمد مصطفی(ع) و امام جعفر صادق(ع) ششمین امام شیعیان حال و هوایی دیگر داشت و در شهرهای مختلف کشور مراسم جشن این روز با شکوه خاصی برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت(ع) ایران اسلامی در شب و روز عید میلاد پیامبر(ص) و آغاز هفته وحدت، این روز بزرگ را جشن گرفتند و با هم پیوند اخوت و برادری بستند.

بسیاری از عاشقان اهل بیت و مسلمانان کشورمان، با حضور در اماکن متبرکه و مساجد و حسینیه ها میلاد پیامبر رحمت و مهربانی و امام جعفر صادق(ع) را جشن گرفتند، در این مراسم ها مداحان به مداحی و سرود خوانی و سخنرانان به تبیین مناقب و فضائل خاتم الانبیا(ص) و امام جعفر صادق(ع) پرداختند.

در شهرهای سنی نشین کشور نیز مراسم جشن میلاد پیامبر(ص) برگزار شد و براداران اهل تسنن با برگزاری مراسمی میلاد ختم مرسلین را جشن گرفته و با پخش شیرینی با برادارن شیعی خود پیمان اخوت و برادری بستند و اتحاد یکدلی خود را نشان دادند.

این گزارش حاکی است، شهر مقدس قم نیز در شب و روز عید سعید غدیر حال و هوایی دیگر داشت و مردم این شهر مذهبی با حضور در حرم کریمه اهل بیت(ع) مسجد مقدس جمکران و دیگر اماکن مذهبی در مراسم جشن میلاد حضرت محمد(ص) و ششمین امام شیعیان امام جعفر صادق(ع) حضور یافتند.

در بیوت مراجع تقلید و دفاتر علما نیز با حضور روحانیان، طلاب و اقشار مختلف مردم مراسم جشن این روز بزرگ برگزار شد و بسیاری از طلاب حوزه های علمیه نیز این روز مبارک و فرخنده را برای جشن عمامه گذاری خود انتخاب کردند و به دست مراجع تقلید و علما ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند. /924/ت302/ع

ارسال نظرات