۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۹۸۶۱۹
با هدف ترویج فرهنگ حجاب و عفاف؛

ویژه‌نامه به رنگ زیبایی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ ویژه نامه به رنگ زیبایی، با تدوین مهرزاد عالی پور، میلاد عچرش و محمد عرب، از سوی اداره کل امور جوانان استان خوزستان با هدف ترویج فرهنگ حجاب و عفاف منتشر شد.
حجاب و عفاف


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ویژه‌نامه به رنگ زیبایی تلاش کرده با گردآوری مطالب زیبا، جذاب و خواندنی، دختران و بانوان پاک ایران اسلامی را با آثار و برکات حفظ حجاب و خطرات عدم رعایت آن در جامعه آشنا کرده است.

این ویژه‌نامه از سوی اداره کل امور جوانان استان خوزستان به طراحی کانون تبلیغاتی عصر فردا و تهیه کنندگی مؤوسسه روضه الزهرا(س) منتشر شد.

همچنین روی خط خبر، صدور زیبایی، از کوزه همان برون تراود، فطرت و عفاف، حجاب در قوم یهود، استادِ مطهر، دو پرسش اساسی، بی حجاب از قیامت، کلیدهای طلایی، یک لحظه آرامش، پیشنهاد امام راحل، بهترین حجاب، آقا فرمودند، تاریخچه چادر مشکی و نگاه دوربین، از عناوین این ویژه نامه هستند.

در اولین صفحه این کتاب که تصویری از یک بانوی محجبه ایرانی چاپ شده است، مطلب زیبایی از شهید محمد حسن جعفر زاده نوشته شده که می خوانید: ای خواهرم قبل از هر چیزی استعمار از سیاهی چادر تو می ترسد تا سرخی خون من.

در صفحه 9 این ویژه نامه که به مقاله‌ای ادبی با عنوان از کوزه برون تراود که در اوست می‌خوانید: وقتی دَرِ خانه‌ای را می‌بندی، یا پشت پنجره اتاقت پرده می‌آویزی، خانه خود را از ورود بیگانه و نگاه های مزاحم در پناه قرار داده ای، نه که خود را در قید و بند و حصار افکنده باشی. این که دل باید پاک باشد، بهانه ای برای گریز جاهلانه از همین مصونیت است و آویختن به شاخه لاقیدی است، و گر نه از دل پاک هم نباید جز نگاه و رفتار پاک بر خیزد.

در ادامه این مطلب نویسنده بیان می کند: اگر دَرِ شیشه عطر را باز بگذارید، عطرش می پرد. زن، به خاطر ارزش و کرامتی که دارد، باید محفوظ بماند و خود را حراج نکند و در بازار سوداگران شهوت، خود را به بهانه چند نامه و نگاه و لبخند نفروشد. زن به خاطر لطافتی که دارد، نباید در دست های کام جویان دیو سیرت، که نقاب مهربانی و عشق به چهره دارند، پژمرده شود و پس از آن که گل عصمتش را چیدند، او را دور اندازند، یا زیر پایشان له کنند.

در این ویژه نامه به دلایل کم توجهی جوانان به عفاف و حجاب اشاره شده که می خوانید: تبیین نشدن شایسته فرهنگ اسلام، نبودن مجال برنامه ریزی، سیاست های فرهنگی، ترویج تساهل و تسامح، نبودن الگوهای مناسب، بالا رفتن سن ازدواج، دوری از خانواده و دین زدایی بیگانگان، از دلالیل کم توجهی جوانان به عفاف و حجاب است.

در بخش دیگری از این ویژه نامه مطالبی از حجت الاسلام جواد محدثی، محقق حوزه و دانشگاه نسبت به رعایت حجاب و عفاف در جامعه اشاره شده که نویسنده بیان می کند: زن به خاطر عصمتی که دارد و میراث دار پاکی مریم و فاطمه است، نباید باژیچه هوس و آلوده به ویروس گناه گردد. خراب کردن همه دیوار ها و برداشتن همه پرده ها و باز گذاشتن همه پنجره ها، نشانه تیره اندیشی است، نه روشنفکری! علامت جاهلیت است نه تمدن؛ از این رو کسی که از جماعت رسوا، نگریزد، رسوای جماعت می شود و به راستی که از اول نباید به پای بیگانه اجازه ورود به مزرعه را داد، که بوته های نورس عصمت را لگدمال می کند، اما تأسف.... که گریه بی حاصل است و بی ثمر، وقتی که شاخه شکست و گل چیده شد.

همچنین در بخش دو پرسش اساسی آیا حجاب مانع همه بهکاری های اجتماعی است؟ مواجه می شوید، که نویسنده پاسخ می دهد: افرادی که برای ناکارمد جلوه دادن حجاب و پوشش ظاهری، تخلفات برخی از زنان با حجاب را بهانه قرار می دهند نمایان می شود، زیرا مشکل این است که عده ای از زنان، ضعف در حجاب باطنی و فقدان ایمان و اعتقاد قوی به آثار مثبت حجاب و پوششش ظاهری است. حجاب اسلامی ابعادی گسترده دارد و یکی از مهمترین و اساسی ترین ابعاد آن، حجاب درونی، باطنی و ذهنی است که فرد را در مواجح با گناه و فساد، از عقاید و ایمان راسخ درونی برخورد دار می کند؛ از این رو حجاب ذهنی و عقیدتی، به منزله سنگ بنای دیگر حجاب ها از جمله حجاب و پوشش ظاهری لاست؛ زیرا افکار و عقاید انسان، شکل دهنده رفتار های اوست.

قابل ذکر است در بخش پایانی این کتاب با رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص رعایت حجاب و عفاف مواجه می شوید، که می خوانید: من می گویم چادر، هم بهترین نوع حجاب است و هم یک نشانه ملی ماست که هیچ منافاتی با هیچ نوع تحرکی از زن ندارد. اگر واقعا کار اجتماعی و کار سیاسی و کار فکری به معنای تحرک باشد، لباس رسمی زن می تواند چادر باشد که بهترین نوع حجاب است. البته می توان محجبه بود ولی چادر نداشت منتها همین جا هم باید آن مرز را پیدا کرد عده ای از چادر فرار می کنند به خاطر این که هجوم تبلیغاتی غرب دامن گیر آنها نشود اما از چادر فرار می کنند و به آن حجاب واقعی بدون چادر هم رو نمی آورند چون آن را هم غرب مورد تهاجم قرار می دهد.

گفتنی است ویژه نامه به رنگ زیبایی در سال 1389 با شمارگان 5000 نسخه در 24 صفحه رنگی منتشر شد که در آن تصاویری زیبا از زنان محجبه مسلمان و بیانات علمای اسلام نسبت به رعایت حجاب و عفاف در جامعه به چاپ رسید./945/ن602/ع

ارسال نظرات