۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۹۷۶۸۴
حوزه علمیه خراسان در بیانیه‌ای؛

22 بهمن روز به نمایش درآمدن ظلم‌ستیزی ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ شورای برنامه‌ریزی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در بیانیه‌ای آورده است: ملت ولایت مدار ایران اسلامی، بار دیگر در راهپیمایی 22 بهمن‌، ظلم ستیزی و تسلیم نشدن در مقابل زورگویان جهانی را به ‌نمایش می‌گذارند.
راهپيمايي 22 بهمن
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، شورای برنامه‌ریزی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در اطلاعیه خود از علما،‌ اساتید، روحانیون، طلاب علوم دینی و عموم مردم ولایت ‌مدار و در صحنه، دعوت کرد در راهپیمایی 22 بهمن حضور پرشوری داشته باشند.

در این بیانیه آمده است: در روزگارى که اربابان سلطه با تحقیر ملتى ستم دیده و مظلوم به غارت منابع مادى و معنوى آن مشغول بودند و کرامت انسانى پایمال مى‏شد، عالمى بزرگ و مرجعى عظیم، با رهبری مدبرانه و مقاومتی حسینی آیه «و نرید أن من علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم الائمه و نجعلهم الوارثین» را به منصه ظهور رساند و به منظور احیاى عزت و استقلال این ملت رنجدیده، پرچمدار قیامى اسلامی شد که با همراهى اقشار مختلف جامعه، طومار ستمگران تاریخ را درهم پیچید.

در بخش دیگر این بیانیه می خوانیم: این نهضت بزرگ الهی که ریشه ‌های خود را در فرهنگ ناب و اصیل اسلامی استحکام بخشیده، توانست در طول سه دهه انقلاب، قلوب حقیقت جویان و آزادی‌خواهان را به سوی تعالیم الهی و انسانی اسلام، متوجه سازد.

بدون تردید امام خمینی(ره) به عنوان چهره بی‌نظیر تاریخ ایران و با افکار روشن که ریشه در قرآن و عترت داشت، به خوبی توانست با دو ویژگی اسلامی و مردمی بودن انقلاب، نظام اسلامی را با تأکید بر جمهوریت واسلامیت پی‌ریزی کند. اکنون نیز با رهبری مقتدرانه فرزند خلفش، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، ثبات و استقامت 32 ساله ملت و جمهوری اسلامی، موجب عظمت ایران در چشم سایر ملت‌ها شده است.

در ادامه ذکر شده است: همه جهانیان، حتی بدخواهان جمهوری اسلامی، ناچار شدند حضور و اقتدار انقلاب اسلامی را بپذیرند و اعتراف کنند که ایران امروز به کشوری اثرگذار در تحولات منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده است؛ انقلابی که مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود که در آن عده‌ای قلیل، با اعتقادی وسیع و راسخ، نیروهای کفر و باطل را شکست دادند و چشم قدرتمندان را خیره ساختند.

این بیانیه می افزاید: در این مقطع از تاریخ طلایی انقلاب اسلامی با امید به خداوند تبارک و تعالی ملت بزرگوار ایران، با حضور غرورآفرین خود در راهپیمایی 22 بهمن امسال نیز، برگ زرین دیگری بر دفتر پر افتخار 32 ساله این انقلاب خواهد افزود؛ همچنانکه رهبر معظم انقلاب فرمودند: «الگوگیری و خیزش‌های امروز جوامع مظلوم، نشان‌دهنده این واقعیت است که دهه فجر امسال مهم، حساس و پرشورتر از گذشته است.

در پایان این بیانیه آمده است: شورای برنامه‌ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی و تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب، از علما،‌ اساتید، روحانیون، طلاب علوم دینی و عموم مردم ولایت‌مدار و در صحنه، دعوت می‌کند، در 22 بهمن امسال بار دیگر ظلم ستیزی و تسلیم نشدن در مقابل زورگویان جهانی را که از ویژگی های انقلاب اسلامی در 32 سال اخیر است، به عرصه ظهور و بروز رسانند./934/د102/س
ارسال نظرات