۱۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۹۷۶۰۷
در اهواز؛

کتاب فتنه جدید یا جریان مدعی یمانی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب « فتنه جدید یا جریان مدعی یمانی»، از سوی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) خوزستان در اهواز منتشر شد.
کتاب فتنه جديد يا مدعي يماني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کتاب « فتنه جدید یا جریان مدعی یمانی»، از سوی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) خوزستان با شمارگان 10هزار نسخه در اهواز منتشر شد.

در مقدمه این کتاب آمده است: اخیراً اشخاصی به تبلیغ یکی از جریان های مدّعی مهدویّت به نام احمد الحسن یمانی در برخی مناطق کشور مشغول شده اند؛ لذا این سوال‌ها برای برخی از مؤمنان ایجاد شده که این جریان چیست؟ احمد الحسن کیست؟ چه سابقه‌ای دارد؟ ادّعاها ومطالب او چیست؟ به چه ادلّه‌ای برای اثبات مدّعای خود استناد می‌کند؟ ادلّه مورد ادّعای او به چه میزان اعتبار شرعی دارد؟ این جریان از کجا آب می خورد، و وابسته به چه جایی است؟ چه عملکردی تا به حال داشته است؟ بالاخره تکلیف مؤمنین در برابر این گونه جریان چیست؟ بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (ع) خوزستان، بنا بر رسالت روشنگری پیرامون این ‌گونه مسایل، این کتاب را در راستای پاسخ به آن پرسش ها تهیّه و در اختیار مردم گذاشته است.

در این کتاب، تاریخچه مدعی یمانی، را این چنین بیان شده است: جریان فتنه جدید، تحت عنوان احمد الحسن الیمانی، وصی ، فرزند و فرستاده امام زمان (عج) در اواخر سال های حاکمیت صدام بروز کرد. پس از سقوط او ، با کمک برخی از باقیمانده های رژیم بعث ، تشکیلات وسیعی را در مناطقی همچون نجف ، کربلاء ، ناصریّه و بصره به راه انداخت . مؤسس جریان ، شخصی به نام احمد اسماعیل گاطع از قبیله صیامر در حدود سال 1973 میلادی ، در منطقه ای به نام « هویر » از توابع شهرستان « زبیر » از استان بصره متولد شد. وی در سال 1999 میلادی، از دانشکده مهندسی بصره فارغ التحصیل شد. مدّتی در حوزه شهید سید محمد صدر در نجف تلمّذ نمود . ضمناً بنا بر نقل مؤثق برادر وی از نیروهای بعثی بود.

مراحل مختلف بروز جریان یمانی، مغالطه در طرح برخی از روایات توسط یمانی، ارزیابی سند ودلالت احادیث مورد ادّعای جریان یمانی، تشکیلات و عملکرد جریان یمانی، فعالیت تبلیغی و نظامی یمانی، اشکالات وتناقضات جریان یمانی، از جمله موضوعاتی بوده که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

گفتنی است، کتاب جریان فتنه جدید یا مدعی یمانی، در راستای روشنگری مردم در برابر توطئه های دشمنان اسلام و جلوگیری از انحرافات دینی، از سوی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) خوزستان، منشر شده است./945/ن602/ع

ارسال نظرات