۱۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۹۷۲۶۷

نشست هم اندیشی وقف و نظام اداری در بهبهان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست هم اندیشی وقف و نظام اداری با حضور مسؤولان فرهنگی و اجرایی استان در بهبهان برگزار شد.
اوقاف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست هم اندیشی وقف و نظام اداری با حضور مدیرکل اوقاف خوزستان، طلاب و روحانیان و مسؤولان و مدیران شهرستان بهبهان، روز گذشته، در بقعه متبرکه امامزاده حیدر (ع) این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالرضا حسینی‌فرد در نشست هم اندیشی هفته وقف در بهبهان اظهار داشت: یکی از شئونات اسلامی که مورد غفلت واقع شده است مسئله وقف است.

وی در ادامه افزود: بستری که هم اکنون در نظام مقدس جمهوری اسلامی به وجود آمده است را باید گسترش داد و این در حالی است که در دولت‌ها و حکومت‌های دیگر نه تنها از مولفه وقف حمایت نمی‌شود بلکه مخالفت هایی نیز با آن صورت می گیرد.

حجت الاسلام حسینی‌فرد ادامه داد: با استفاده از وقف می‌توان به اداره دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و موسسات کمک به سزایی کرد ولی متاسفانه از این مسئله غافل هستیم و وقف یکی از سنت‌های حسنه‌ای است که در اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان تصریح کرد: حکومت‌های طاغوتی و شاهنشاهی بنا بر این داشتند که فریضه وقف را از بین ببرند اما تاکید جدی حضرت امام خمینی (ره) بر این مسئله و پافشاری ایشان بر امورات وقف باعث شد تا جایگاه وقف تبیین شود و از جمله نعمت‌های بزرگی که خداوند در اختیار ما قرار داده است نعمت وقف است.

حسینی‌فرد خاطرنشان ‌کرد: در سه سال گذشته در استان خوزستان به اندازه 28سال پس از پیروزی انقلاب و کل سال‌های تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سند موقوفات صادر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: این فرصت در اوقاف به وجود آمده است که از موقوفات عظیمی که در کشور است به نحو احسن استفاده شود.
حسینی‌فرد خاطرنشان‌کرد: در دو سال اخیر بیش از 75 مسجد در خوزستان احداث شده است که این آمار غیر از مساجدی است که در ایام الله دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان اظهار داشت: به مناسبت سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز 32 مسجد در شهرهای مختلف خوزستان کلنگ زنی خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای احداث هریک از این مساجد اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است و از این تعداد، پنج مسجد نیز برای شهرستان بهبهان در نظر گرفته شده است.

وی در پایان خواستار همکاری و حمایت مسؤولان و مدیران اجرایی دستگاه های دولتی در خوزستان شد و خاطر نشان کرد: مسؤولان خود باید در زمینه وقف از نظر شرعی پیش قدم بوده و در زمینه آگاهی دهی به مردم در این زمینه با اداره اوقاف همکاری کنند./945/پ202/ص
ارسال نظرات