۰۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۹۶۶۵۶
با تشییع هزاران تن از شیعیان عربستان؛

پیکر شیخ محمد العمری در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد

خبرگزاری رسا ـ هزاران تن از شیعیان عربستان صبح امروز جسد عالم برجسته شیعه این کشور، شیخ محمد العمری را تشییع کردند.
تشييع جنازه شيخ محمد العمري رهبر شيعيان عربستان تشييع جنازه شيخ محمد العمري رهبر شيعيان عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، هزاران تن از شیعیان عربستان صبح امروز جسد عالم برجسته شیعه این کشور، شیخ محمد العمری را که دوشنبه گذشته بعد از مدت ها بیماری دارفانی را وداع گفته بود، تشییع کردند.

بعد از نمازصبح امروز، گروه کثیری از شیعیان عربستان با اقامه نماز میت به امامت سید علی سید ناصر السلمان، یکی از علمای مشهور عربستان بر پیکر شیخ محمد العمری، وی را در مراسم با شکوهی تشییع کردند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری راصد، در این تشییع با شکوه که شمار زیادی از علما، خطبا و چهره های فرهنگی مدینه منوره و عربستان حضور داشتند، پیکر عالم برجسته شیعه به سمت قبرستان بقیع مشایعت شد.

همچنین در این تشییع جنازه که یکی از با شکوه ترین مراسمات درمدینه منوره بود، گروه هایی از علمای ایران، لبنان، بحرین و کویت نیز حضور یافته بودند.

شیخ محمد العمری در میان حزن و اندوه هزاران تن از شیعیان در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.

گفتنی است شیخ محمد العمری یکی از علمای برجسته شیعیان عربستان بود که به دلیل جایگاه علمی و اخلاقی خود به رهبر معنوی شیعیان این کشور تبدیل شده بود. منزل و مزرعه وی که نام مرکز دینی را برخود داشت در طول حیات آن مرحوم، همواره محل مراجعه شیعیان مدینه، عربستان و زائرانی بود که برای زیارت مرقد مطهر پیامبر گرامی اسلام به مدینه مشرف می شدند.

لازم به ذکر است شماری مراجع تقلید، علما و اساتید حوزه علمیه قم نیز درپی رحلت این عالم گرانقدر پیام های تسلیتی صادر و مجالس بزرگداشت در قم و تهران به پا داشتند. /914/ج

ارسال نظرات