۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۹۶۰۳۹
مدیر مرکز تحقیقاتی اسوه:

کرسی‌های نظریه پردازی به پژوهشگران شجاعت علمی می دهد

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشکده الهیات بیان داشت: دوری از واقعیات، حجم سوالات جامعه و انتظارات نظام اسلامی موجب شده تا حوزه های علمیه با اولویت‌ها و حساسیت‌های علمی مورد نیاز نظام اسلامی فاصله پیدا کند.
پژوهش


حجت الاسلام ثقفی، استاد دانشکده الهیات دانشگاه آزاد تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: یکی از مسائل جدی در پژوهش، انتخاب موضوع پژوهش است که باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

وی بیان داشت: موضوع نباید به گونه‌ای جزئی انتخاب شود که نیازی را برآورده نکند و مخاطب را از خود براند.

این استاد دانشگاه گفت: دوری از واقعیات و حجم سوالات جامعه و انتظارات نظام اسلامی موجب شده تا حوزه‌های علمیه با اولویت ها و حساسیت‌های علمی مورد نیاز نظام اسلامی فاصله پیدا کند.

این محقق علوم اسلامی گفت: راحت طلبی علمی و فکری موجب شده تا پژوهشگران کمتر خود را به سختی بیندازند و از رفتن به عرصه های فکری ناب و افزایش مرزهای دانش دوری کنند.

وی با انتقاد از روحیه کارمندی در امر پژوهش بیان داشت: تعرفه ها، معیارها و قوانینی که به صورت نظام و ساختار در مراکز پژوهشی بروز کرده است نباید پژوهشگران را دارای روحیه کارمندی و روزمرگی کند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه پژوهش نیازمند فضای باز علمی است، گفت: باید در حوزه های علمیه، فضای آزاداندیشی دینی و تضارب آراء به وجود آید تا رخوت کنونی از بین برود.

وی ادامه داد: کرسی های نظریه پردازی و داشتن سعه صدر موجب می شود تا صاحب نظران محتاط بودن را کنار گذارند و نوآوری های علمی را رقم زنند. /909/ت303/ع

ارسال نظرات