۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۹۵۷۵۱
نویسنده سعودی:

قیام مردم تونس الهام گرفته از قیام عاشوراست

خبرگزاری رسا ـ یک نویسنده و محقق عرب در مقاله ای با اشاره به حرکت اعتراضی مردم تونس به تفاوت سرنگونی حکومت در عراق و تونس پرداخت و حرکت مردم تونس را الهام گرفته از قیام امام حسین (ع) دانست.
تونس
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از راصد حسن الشیخ نویسنده و محقق سعودی در مقاله ای با اشاره به سقوط دیکتاتور عراق و شباهت های آن با سقوط دیکتاتور تونس، نوشته است: دیکتاتور تونس نتوانست بیش از یک ماه در مقابل اعتراضات مردم مقاومت نماید و مجبور به فرار شد. اما چه تفاوتی بین صدام دیکتاتور سابق عراق و دیکتاتور تونس وجود دارد؟

وی افزوده است: هر دو آنها ملت هایشان را سرکوب می کردند، به آنان ظلم می نمودند و فساد را در بین اعضای خانواده شان گسترش می دادند.

این نویسنده سعودی بیان کرده است: در قیام مردم تونس تاکنون کمتر از صد نفر کشته شده اند ولی در عراق بر اساس پایین ترین آمارها هنگام سقوط صدام در عراق بیش از صد هزار عراق کشته شدند. دلیل این امر این است که مردم تونس در برخورد با دیکتاتور کشورشان بر خلاف عراق، به آمریکا و فرانسه تکیه نکردند و خود با تکیه بر خداوند دست به قیام زدند.

در ادامه این مقاله آمده است: امام حسین (ع) وقتی با ظلم و طغیان مواجه شد با اتکای به خداوند قیام کرد و به شهادت رسید اما شهادت ایشان موجب از میان رفتن ظالمان شد و تاکنون نیز فریاد امام حسین بر ضد ظالمان و فاسدان طنین انداز است.

حسن الشیخ آورده است: ملت تونس در قیام خود از انقلاب امام حسین (ع) الهام گرفتند و به خدا توکل کردند.

این نویسنده در پایان افزوده است: بن علی رییس جمهور سابق تونس سقوط کرد ولی تونس سقوط نکرد و مساجد و مراکز عبادات ویران نشد، ولی در عراق صدام حسین سقوط کرد و عراق ساقط شد، مساجد ویران گردید، ارتش از هم پاشید و همه اینها به یک دلیل واقع شد؛ سران مخالف در تونس بر اراده مردم تونس اعتماد کردند ولی سران معارض عراق بر اراده رییس جمهور سابق امریکا جرج بوش اعتماد نمودند. /914/گ
ارسال نظرات