۰۴ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۹۳۸۸۲
آیت‌الله خاتمی:

ملت ایران از سران فتنه متنفر‌ و بیزار هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فتنه نهم دیماه 88، اظهار داشت: سران فتنه برای رسیدن به قدرت حاضر بودند کشور را به دشمن بفروشند و به یقین جریان فتنه 88 جریان یزیدی است.
سيد احمد خاتمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، در همایش قیام عاشورا و مسائل روز مرتبط با آن در شهرستان بهبهان، با اشاره به حماسه نهم دی ماه 88، اظهار داشت: سران فتنه برای رسیدن به قدرت حاضر بودند کشور را به دشمن بفروشند و به یقین جریان فتنه 88 جریان یزیدی است.

وی با بیان این که افرادی که منافع یک ملت را به بازی گرفتند و کشور را به سوی فتنه کشاندند به دنبال تضعیف نظام و ولایت فقیه بودند، ابراز داشت: ملت غیور و ولایتدار ایران اسلامی، به همان اندازه که از سران طاغوت متنفر و بیزار بودند از سران فتنه متنفر‌ و بیزارند.

امام جمعه موقت تهران، با اشاره فتنه دوران امام حسین‌(ع)‌ خاطر‌نشان کرد: در جریان عاشورا سخن از درگیری یزید با اباعبد‌الله الحسین‌(ع) نبود؛ بلکه نهضت ابا عبدالله الحسین‌(ع) نقطه تلاقی و جدال دو جریان بود که با شناخت این دو جریان به این نقطه می‌رسیم که کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا است.

وی افزود: یزیدیان دوران در عاشورای سال گذشته عمل یزیدیان سال 60 قمری را دنبال کردند و نتیجه‌اش را هم دیدند؛ کربلا را بدون ولایتمداری نمی‌توان شناخت و همه شهیدان کربلا ولایت‌مدار و در رأس ولایتمداری شهدای کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) بود.

آیت الله خاتمی، با بیان شباهت دوران یزید با دوران فتنه‌گران سال 88 خاطرنشان کرد: جریان فتنه تنها جریان سیاسی نبود که به قدرت نرسید چرا که سران فتنه حاضر بودند کشور را به دشمن بفروشند تا به قدرت برسند و قطعاً جریان سال 88 جریان یزیدی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: جریان یزیدی تابلو و مشخصه خاصی ندارد در این جریان انواع جنایت و فسق و فجور دیده می‌شود؛ جریان حسینی شیفته خدمت، ولایت‌مداری و عشق به ولایت بود ولی جریان یزیدی تشنه قدرت و ولایت ‌ستیز بود‌.

این استاد برجسته حوزه علمیه، نهضت حسینی را همواره پایدار و زنده عنوان کرد و گفت: آن چیزی که نگذاشته حادثه عاشورا از بین برود همین بزرگداشت عاشورا و حادثه کربلاست.

وی در ادامه با اشاره به مشخصه‌های جریان حسینی و یزیدی اظهار داشت: نهضت حسینی جریان دلدادگی و عشق به خدا بود و جریان یزیدی جریان دلدادگی به دنیا و غفلت از خدا بود؛ مبارزه حضرت سیدالشهدا تنها با شخص یزید نبود، بلکه با جریان یزیدی بود و سیدالشهدا به عنوان یک شخص با او طرف نبود.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: آمریکا، صهیونیسم، انگلیس عاملان جریان فتنه بودند و از این جریان حمایت می‌کنند و تنها امیدشان سران فتنه هستند که به فضل خداوند آنها را ناامید خواهند کرد.

گفتنی است، همایش قیام عاشورا و مسائل روز مرتبط با آن با حضور‌ آیت‌الله خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری، پنج‌شنبه شب در آستان امامزاده حیدر، شهرستان بهبهان برگزار شد./945/پ202/س
ارسال نظرات