۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۹۳۱۷۶
رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

شهادت امیر فروزنده ضایعه‌ای بزرگ برای ارتش است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: شهید امیر فروزنده فرماندهی ولایتمدار بود و شهادت وی ضایعه‌ای بزرگ برای ارتش است.
حجت‌الاسلام سيد محمد علي آل هاشم، رييس عقيدتي سياسي ارتش
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از لشکر 21 حمزه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سید‌ محمدعلی آل‌هاشم با تسلیت شهادت پر‌افتخار امیر سرتیپ فروزنده به رهبر معظم انقلاب، ملت شهید‌پرور ایران و دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی افزود: فقدان امیر سرتیپ رحمان فروزنده، فرمانده دلاور لشگر 21 حمزه سیدالشهدای آذربایجان ضایعه‌ای بزرگ برای ارتش است.

وی افزود: این شهید عالی مقام در راه اقتدار نظام در رزمایش بزرگ جنوب که تحت نظارت ستاد کل نیروهای مسلح در جریان بود، به هنگام مراجعت به تبریز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم گفت: این شهید بزرگوار، فرماندهی مدیر و مدبر، شجاع، متدین، ولایتمدار، پرتلاش و دارای حسن سلوک و مدارج عالی علوم دفاعی بود.

وی اضافه کرد: بدون تردید فقدان وی که از سال 1360 به استخدام ارتش جمهوری اسلامی در‌آمده و مدارج مختلف فرماندهی را طی کرده بود، برای ارتش همیشه سرافراز جبران‌ناپذیر است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ابراز امیدواری کرد؛ رزمندگان لشگر 21 حمزه سیدالشهدای آذربایجان قدردان این امیر سرافراز ارتش اسلام باشند.

شهید امیرسرتیپ فروزنده، ظهر یک شنبه به هنگام بازگشت از رزمایش بزرگ نیروی زمینی ارتش در جنوب کشور، در اثر واژگونی خودرو به همراه دیگر همرزمش سروان اوردیخانی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید فروزنده از جمله یادگاران هشت سال دفاع مقدس است که به مدت 138 ماه در جبهه‌های حق علیه باطل در عملیات‌های والفجر 8، دیوار بزرگ، کربلای 6، عملیات شرهانی، نصر 6 و عملیات مرصاد حضور داشت و در عملیات‌های شرهانی و کربلای 6 و عملیات پدافندی فکه، بارها مجروح و به مقام شامخ جانبازی نائل آمده بود.

شهید فروزنده، با شایستگی مراتب فرماندهی گروهان و گردان را در دوران دفاع مقدس در لشکرهای 16 زرهی قزوین و 77 پیاده خراسان و فرماندهی تیپ 45 تکاور و جانشین لشکر 77 پیروز ثامن الائمه خراسان طی کرد و با توجه به رشادت‌ها و توفیقات متعدد و شایستگی‌های علمی و عملیاتی از دو سال قبل به فرماندهی لشکر 21 حمزه سیدالشهدا آذربایجان منصوب شده بود./935/د102/س
ارسال نظرات