۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۹۳۱۳۱

شهید فروزنده در دفاع از ولایت لحظه ای غفلت نکرد

خبرگزاری رسا ـ سپاه عاشورا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شهید فروزنده، مجاهدی ولایتمدار بود و تا آخرین لحظه زندگی از دایره ولایت خارج نشد.
شهيد فروزنده
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، در بیانیه سپاه عاشورا که امروز در ارتباط با شهادت فرمانده لشکر 21 حمزه آذربایجان صادر شد آمده است: ماه محرم امسال شاهد عروج شهیدی از قافله عاشقان ولایت شد و بار دیگر محرم رنگ و بویی دیگر گرفت و عطر شهادت کوچه‌های شهر ما را که در سوگ سالار شهیدان به عزا نشسته است، معطر به عطر لاله‌های پرپر دشت نینوا کرد و مشام عاشقان سالار شهیدان را نوازش داد.

در ادامه بیانیه تصریح شده است: بار دیگر همای شهادت بر دوش امیر سرافراز اسلام، فرمانده دلاور و سلحشور لشکر 21 حمزه آذربایجان، شهید امیر فروزنده نشست و او را به اقلیم سعادت، رستگاری و فلاح رساند، امیری که در طول عمر پر برکت انقلاب اسلامی به ویژه در دوران پرافتخار دفاع مقدس سر از پا نشناخت و در دفاع از حریم ولایت و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی و در صیانت از کیان میهن اسلامی لحظه‌ای غفلت نورزید و در این راه نیز به افتخار جانبازی نایل شد.

این بیانیه افزوده است: شهید فروزنده بسیجی‌وار زیست و بسیجی‌وار نیز به شهادت رسید و به تحقیق، خلعت و ردای شهادت زیبنده قامت رسای او بود چرا که شهادت پاداش کسانی است که همچون سالار شهیدان در دفاع از نوامیس الهی سر از پا نمی‌شناسد و شب و روز همچون دیده‌بان بیدار از حدود و ثغور میهن اسلامی صیانت و حراست می‌کند.

در ادامه بیانیه آمده است: شهید فروزنده، ولایتمدار بود و تا آخرین لحظه زندگی از دایره ولایت خارج نشد و در راه تحقق منویات فرماندهی معظم کل قوا مجاهدت کرد، آخرالامر در این جهاد معنوی نیز به فیض شهادت نایل شد و به قافله شهدای کربلا پیوست.

در ادامه این بیانیه آمده است: پاسداران و بسیجیان سپاه عاشورا، سپاه به یادگار مانده از مهدی باکری، هیچ‌گاه خلوص و بزرگمردی امیر بسیجی لشکر فاتح 21 حمزه سیدالشهدای آذربایجان را فراموش نخواهند کرد، امیری که بسیجی‌وار در ماموریت‌ها در کنار پاسداران و بسیحیان عاشورایی همیشه حضور موثر و تاثیر داشته است.

در ادامه بیانیه تصریح شده است: بسیجیان سپاه عاشورا، شهادت بسیجی دلاور شهید امیر فروزنده را به حضرت بقیةالله الاعظم، فرماندهی معظم کل قوا، یکایک ارتشیان غیور و سلحشور لشکر 21 حمزه آذربایجان، خانواده محترم آن سفر کرده تسلیت و تعزیت عرض کرده و از درگاه خداوند متعال در فراق آن شهید عزیز، صبر و شکیبایی مسئلت دارد.

همچنین هیئت رئیسه دانشگاه تبریز امروز با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت فرمانده لشکر 21 حمزه سیدالشهدای آذربایجان گفت: ولایتمداری، فرماندهی و اخلاص شهید فروزنده زبانزد همگان بود.

در متن این پیام آمده است: خبر جانگداز شهادت امیر سلحشور ارتش جمهوری اسلامی ایران سرتیپ رحمان فروزنده فرمانده سرفراز لشکر 21 حمزه سیدالشهدای آذربایجان، مردم غیور و خدای‌جوی منطقه به ویژه جامعه دانشگاهی تبریز را در سوگ نشاند چرا که پیوندی ناگستنی میان گروه‌ها و اقشار مختلف ایران اسلامی وجود دارد.

در ادامه پیام افزوده شده است: در روزهای حماسه و دفاع مقدس دانشجویان دانشگاه تبریز در کارگاه دانشکده فنی این دانشگاه در حال ساخت ادوات جنگی برای رزمندگان اسلام بودند و سرانجام در اثر بمباران هواپیماهای رژیم بعثی 22 تن از آنان در محل این کارگاه به شهادت رسیدند و اینک که مجاهد، سربازی دلیر و خستگی‌ناپذیر با سابقه‌ای درخشان که در جبهه‌های نبرد علیه باطل حماسه‌ها آفریده بود به همراه دیگر همرزمش سروان اوردیخانی در راه انجام وظیفه به فیض شهادت رسیده است، دانشگاه تبریز را به خاطر پیوند با رزمندگان اسلام بسی اندوهگین کرده است چرا که ایران اسلامی با فقدان چهره‌ای که ولایتمداری، شجاعت، فرماندهی و اخلاص او زبانزد همگان بود روبه رو است اما جوانان پرشور ما با پیروی از منویات رهبری جای خالی او را پر می‌کنند.

این پیام تصریح کرده است: دانشگاهیان دانشگاه تبریز با عرض تسلیت به محضر مقام معظم رهبری فرماندهی کل قوا، ملت قهرمان ایران، سربازان سلحشور ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسب شهادت این سرباز فداکار ارتش جمهوری اسلامی ایران و دیگر همرزمش از خداوند منان برای این شهیدان بزرگوار رحمت و برای بازماندگان محترمشان صبر جزیل خواستار است./935/د102/س
ارسال نظرات