۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۹۳۰۲۹
فرمانده سپاه ماهشهر:

تداوم فرهنگ شهادت راه مصونیت از فتنه‌ها است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بندر ماهشهر گفت: تداوم فرهنگ ایثار و شهادت، جامعه اسلامی را در برابر توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان محافظت می‌کند.
دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کهزاد سروستانی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بندر ماهشهر، شب گذشته در نخستین یادواره شهدای عشایر روستاهای بخش مرکزی این شهرستان اظهار داشت: شهدا راه صحیح زندگی را به ما آموختند و امروز نیز روح بلندشان از بلندای ملکوت بر زندگی ما سایه افکنده است.

وی تأکید کرد: اگر برخی از جوانان ما با فرهنگ ناب اسلام و شهدا آشنا شوند دیگر به دنبال شیطان‌پرستی و افکار و عقاید باطل و غلط نمی‌روند؛ داشتن درک درست از فلسفه شهادت ارتباط مستقیمی با داشتن درک صحیح از فلسفه زندگی دارد و نوع جهان‌بینی و نگاه ما به زندگی نیز ارتباط مستقیمی با برداشت ما از مرگ دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بندر ماهشهر افزود: افرادی که گمان می‌کنند برای لذت‌های دنیوی آفریده شده‌اند نمی‌توانند از شهادت استقبال کنند و مرگ برای آنان وحشتناک است؛ اما در مقابل افرادی که دنیا را مزرعه آخرت می‌دانند، می‌توانند مفهوم شهادت را به خوبی درک کنند.

وی جایگاه شهدا را جایگاهی رفیع و والا خواند و اظهار داشت: شهدا با ایثار گران‌قدرترین هدیه خداوندی، شرایطی را به وجود آوردند تا امروز در اوج قدرت باشیم و با اقتدار حرکت کنیم؛ عزت و عظمت امروز ایران اسلامی در جهان مرهون جانفشانی و ایثارگری‌های شهدا است که می‌طلبد راه آنها را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم تا آنها از ما راضی باشند.

سروستانی در ادامه سخنانش خاطر‌نشان کرد: شهدا با ایثار جان خود روح تازه‌ای در جامعه دمیدند به گونه‌ای که می‌بینیم هر کجا که نام شهید و فرهنگ شهادت وجود دارد آن محله و شهر زنده است؛ دفاع از اسلام و پیروی از ولایت فقیه، مهم‌ترین وصیت شهدا است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بندر ماهشهر اظهار داشت: شهدا سرمایه‌های بزرگ کشور هستند و باید با قدم برداشتن در راه صحیح به پیام شهدا عمل کنیم؛ اگر شهدا ایثار نمی‌کردند و خانواده‌های آنها استقامت نداشتند فضای امن و سالم کنونی هرگز به دست نمی‌آمد.

وی افزود: یادواره شهدا یادآور رشادت، ایثارگری، گذشت و فداکاری‌های شهیدان هشت سال دفاع مقدس است که ما مدیون این دلاوری‌ها و قهرمانی‌ها هستیم؛ برپایی این‌گونه آیین‌ها علاوه بر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا موجب ترویج آرمان‌های آنان در بین نسل جوان می‌شود.

سروستانی بیان داشت: یکی از نعمت‌های بزرگ دین اسلام، نعمت شهادت است و امروز فرهنگ شهادت و یادواره شهدا باید ارتباطی بین نسل گذشته و نسل حاضر باشد؛ تکریم شهدا برای نسل جوان به منظور سرلوحه و چراغ زندگی قرار دادن، در همه عرصه‌های زندگی ضروری است.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی با شهادت پیروز شده، با شهادت به پیش رفته و با شهادت دستاوردهای آن در سطح جهان گسترش یافته و تنها راه ادامه آن، ترویج این فرهنگ است، گفت: هر یک از شهدای دفاع مقدس بزرگوارانی هستند که به خاطر دفاع و پشتیبانی از کیان و شرف ملت ایران از جان خود گذشتند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بندر ماهشهر، با بیان این که شهدای انقلاب اسلامی در راستای شهدای کربلا در این مسیر گام برداشتند، تصریح کرد: شهدا برای رضای خدا و حفظ دین همچون سید و سالارشان امام حسین (ع) به شهادت‌ رسیدند.

سروستانی با اشاره این‌که ایثارگران درس خوبی از عاشورا فرا گرفته بودند،‌ ادامه داد: ایثارگران راه عاشورایی را در دوران دفاع مقدس طی کرده و مروج واقعی فرهنگ ایثار و شهادت است؛ خانواده معظم شهدا از صبر و استقامتی بزرگ برخوردار هستند و در قبال تقدیم فرزندان خود برای دفاع از اسلام و انقلاب هیچ توقعی ندارند.

وی تاکید کرد: روحیه صبر، استقامت و ایثار در میان خانواده معظم شاهد وجود دارد و تا این فرهنگ شهادت‌طلبی و ترجیح عزت اسلام به عزت خود در جامعه وجود دارد انقلاب اسلامی آسیبی نمی بیند؛ علت این که انقلاب اسلامی در سه دهه گذشته از آسیب‌ها در امان بوده است، این روحیه ایثار و فداکاری برای اسلام و انقلاب بوده است و امروز نیز این روحیه در جامعه و در میان جوانان وجود دارد.

وی بر ترویج فرهنگ شهادت طلبی که بر گرفته از مکتب عاشورایی است، تأکید کرد و بیان داشت: باید جوانان و نسل سوم و چهارم انقلاب را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کرد؛ تداوم فرهنگ ایثار و شهادت، جامعه اسلامی را در برابر توطئه‌ها و فتنه‌ها مصون نگه می دارد.

سروستانی خاطرنشان کرد: فرهنگ شهادت‌طلبی به معنای داشتن باور اعتقادی به خدا و معاد، اعتقاد راسخ بر درستی و بر حق بودن راه اسلام ناب محمدی(ص)،‌ ایستادگی در مقابل دشمن، ایثار و فداکاری برای حفظ ارزش‌های انقلاب و اسلام است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بندر ماهشهر، در پایان سخنان خود، ابراز داشت: ولایت فقیه، داشتن روحیه شهادت طلبی و اتحاد مردم سه عامل مهم شکست‌ناپذیری ملت ایران است./945/پ203/س
ارسال نظرات