۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۹۲۹۱۶
با حضور مبلغان و در دهه محرم؛

200 جلسه پرسش و پاسخ در مدارس بهبهان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش بهبهان اظهار داشت: 15 مبلغ اعزامی از شهرستان های دیگر، در قالب 200 جلسه پرسش و پاسخ در مدارس بهبهان به ترویج آموزه‌های دینی می‌پردازند.
جلسه پرسش و پاسخ
لطف‌الله حسینی، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش بهبهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: حضور مبلغان و مروجان آموزه‌های دینی در مدارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان این که، دانش‌آموزان کانون اصلی و مهم‌ترین گروه فرهنگی در آینده است و همچنین تحول پذیرترین و پیشگام‌ترین قشر اجتماعی به‌شمار می‌روند، خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان برخلاف بسیاری از اقشار دیگر جامعه ظرفیت بالایی در زمینه گفت‌وگو، بحث و مجادله دارند و همچنین عطش نوپذیری بسیار مطلوبی دارند.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش بهبهان، ابراز داشت: در همین راستا ضرورت و جایگاه تبلیغ در مدارس و میان دانش‌آموزان بیش از پیش آشکار می‌شود؛ از این رو مبلغان و مروجان آموزه‌های دینی در مدارس باید دانش‌آموزان را با واقعه عاشورا به‌طور صحیح آشنا کنند تا دانش‌آموزان نیز به مبلغانی در خانواده خود تبدیل شوند.

حسینی در ادامه گفت: بهترین زمان انتقال فرهنگ عاشورا به نسل جوان جامعه دهه اول محرم است زیرا مردم و به‌ویژه دانش‌آموزان آمادگی پذیرش را دارند، در همین راستا و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده 15 مبلغ اعزامی از شهرستانهای دیگر در سطح مدارس شهر و روستای بهبهان به فعالیت می‌پردازند.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مبلغان در 200 جلسه پرسش و پاسخ به ترویج آموزه‌های دینی در میان نسل جوان در طول دهه محرم می‌پردازند؛ پاسخ به شبهات دینی، امر به معروف و نهی از منکر، انتقال فرهنگ عاشورا به نسل جوان از اهداف حضور مبلغان در مدارس و در میان جوانان و نوجوانان است.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش بهبهان، خاطر نشان کرد: بیشتر این جلسات در مقاطع راهنمایی و متوسطه دخترانه و پسرانه برگزار خواهد شد و امیدواریم دانش‌آموزان نهایت استفاده را از این فرصت به‌دست آمده کنند.

حسینی با اشاره به اینکه جلسات پرسش و پاسخ با حضور مبلغان آموزش دیده قمی در مدارس بهبهان در حال برگزاری است، ادامه داد: تاکنون استقبال گسترده‌ای از طرف دانش‌آموزان صورت گرفته که پس از پایان جلسه نیز با مبلغان به بحث و گفت‌وگو می‌نشینند./945/ت303/ص
ارسال نظرات