۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۹۲۴۸۰
امام جمعه بناب:

حادثه جانسوز عاشورا محصول بی‌بصیرتی مردم آن عصر بود

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام باقری بنابی گفت: ‌با نگاهی به تاریخ خواهیم یافت که بی‌بصیرتی مردم عصر امام حسین(ع)، موجب وقوع حادثه تلخ و جانسوز عاشورا شد.
امام جمعه بناب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌ بنابی، امام جمعه بناب امروز در گردهمایی رؤسای هیأت‌های حسینی و مداحان این شهر اظهار داشت: با نگاهی به تاریخ خواهیم یافت که بی‌بصیرتی مردم عصر امام حسین(ع)، موجب وقوع حادثه تلخ و جانسوز عاشورا شد.

وی خاطر‌نشان کرد: در هر حال و هر مکان، امام و ولی زمان خود را بشناسیم و همواره تابع محض منویاتش باشیم، منافع شخصی را باید فدای مصالح ملی و دینی کنیم.

حجت الاسلام بنابی در ادامه ماه محرم را بهترین فرصت برای تبیین فلسفه قیام عاشورا دانست و گفت: مداحان خاندان عصمت و طهارت نباید مطالبی که هیچ پشتوانه تاریخی و سندی ندارد، بیان کنند.

امام جمعه بنابی خواستار نهادینه شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شد و گفت: این فرصتی ارزنده برای برای بیان اهمیت این فریضه میان اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان است، باید به مردم اعلام کرد که فراموشی امر به معروف و نهی از منکر به معنای فراموشی دین و شریعت است.

وی همچنین با تأکید بر وحدت و یکدلی متولیان مساجد با یکدیگر ادامه داد: جوانان را در اجرای برنامه‌های فرهنگی، دینی و مذهبی مشارکت دهید، چراکه این مسأله سبب ‌جذب جوانان به مساجد خواهد بود.

همچنین سعید برقی، فرماندار بناب در سخنانی از مبلغان ماه محرم خواست تا با اهداف انقلاب اسلامی ایران را که در امتداد نهضت اباعبدالله الحسین(ع) به پیروزی رسید را تبیین کنند.

وی با تشریح توطئه های دشمنان در ماه محرم گفت: متولیان هیأت‌های حسینی و روحانیان نباید فرصت سوء استفاده به خرافه‌گرایان و بدعت‌گذاران برای انحراف در مسیر عزاداری‌ها بدهند./935/پ202/س
ارسال نظرات