۱۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۹۲۱۹۰
آیت الله موسوی جزایری:

ترور فرزندان انقلاب ناشی از عدم تحمل مخالفان اسلام از پیشرفت های ایران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان، ترور دکتر شهریاری را ناشی از عدم تحمل مخالفان اسلام از پیشرفت های ایران اسلامی دانست و گفت: به یقین دست های خبیث و پلید مخالفان اسلام و انقلاب سبب این جنایت شد.
آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شب گذشته در آیین افتتاح پروژه بازسازی مرقد امامزاده موسی بن فضل(ع) بهبهان، به شهادت دکتر شهریاری اشاره کرد و اظهار داشت: شهریاری دانشمندی جوان و فرزند انقلاب که دست پرورده اسلام ناب محمدی بود.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که نام این دانشمند در لیست تحریم شورای امنیت وجود داشت، سبب ترور او را عدم تحمل اسلام از سوی استکبار جهانی خواند و تصریح کرد: به یقین دست های خبیث و پلید مخالفان اسلام و انقلاب سبب این جنایت شد.

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز رضایت از بازسازی این امامزاده گفت: بنای کنونی امامزاده فضل با گذشته قابل مقایسه نیست؛ چرا که در گذشته وضعیت نابسامانی داشت، اما اکنون با حمایت و همکاری اداره کل اوقاف خوزستان و همچنین شهرستان بهبهان تحولی بزرگ در این امامزاده انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به تاریخچه مذهبی و دیرین این شهرستان اظهار داشت: بهبهان از شهرهای عالم پروری در ایران اسلامی است که اکنون باید روش گذشته را با احداث حوزه های علمیه ادامه داد؛ از این رو از مدیران حوزه علمیه این شهرستان خواهان استمرار جدی فعالیت خود در این شهرستان هستیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه از سه سال گذشتهفعالیت جدی حوزه علمیه بهبهان  بیان داشت: این نهالی که از سه سال گذشته کاشته شده، اکنون به شجره ای طیبه تبدیل شده است.

رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان خطاب به روحانیانی که از خوزستان به قم جهت کسب علم عزیمت کرده اند اظهار داشت: اکنون روحانیانی که در قم کسب علم کرده اند، باید به خوزستان بازگشته و به شهرهای خود خدمت کنند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان همچنین با اشاره به وجود چهارصد مسجد در اهواز، اذعان داشت: در هر مسجد حداقل یک طلبه وجود دارد که افزون بر اقامه نمازهای جماعت، فعالیت های فرهنگی انجام می دهند که این مسأله به سبب وجود حوزه علمیه توانمند در اهواز است.

وی مسجد را خانه امن و پناهگاه مردم خواند و ابراز داشت: مساجد خانه نور و نشر فضایل آل محمد(ص) هستند که روحانیان مساجد به منزله پدر آن منطقه می باشند؛ از این رو محله ای یتیم و بی سرپرست است که مسجد آن منطقه فاقد روحانی و امام جماعت باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، افزود: اسلام برای مردم بسیار مهم که روحانیت مؤثر در سعادت دنیا و آخرت آنان است./945/پ202/ص

ارسال نظرات