۱۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۹۲۱۶۷
آیت الله موسوی جزایری:

مساجد دانشگاه تربیت نیروی کارآمد و متعهد هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان، مساجد را دانشگاه تربیت جوانان کارآمد و متعهد دانست و شرط این مسأله را فعالیت روحانیان آگاه و فعال خواند.
آيت الله موسوي جزايري/2
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شب گذشته در دیدار طلاب حوزه علمیه امامزاده فضل بن موسی(ع)، اظهار داشت: حوزه علمیه اردوگاه حجت بن الحسن(ع) و طلاب سربازان امام زمان(عج) هستند، به شرطی که نیتمان برای رضایت پروردگار متعال باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، به استقبال جوانان جهت ورود به حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: اکنون به برکت انقلاب اسلامی، سالانه بیش از دو هزار نفر متقاضی برای ورود به حوزه های علمیه در اهواز وجود دارد.

امام جمعه اهواز گسترش کمی و کیفی حوزه های علمیه را به برکت زحمات امام خمینی(ره) دانست و به وضعیت قبل از انقلاب اشاره و خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب به سبب تبلیغات سوء رژیم پهلوی علیه روحانیت، مردم گرایش چندانی به حوزه های علمیه نداشتند؛ اما پس از جدیت و زحمات بسیار امام راحل انقلاب به پروزی و روحانیت جایگاه خود را به دست آورد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیشرفت های حوزه های علمیه اهواز ابراز داشت: خوشبختانه گسترش حوزه علمیه در اهواز سبب شده تا به صورت مستمر از سوی مسؤولان کشوری مورد تقدیر قرار می گیریم.

وی با بیان این که خوشبختانه مساجد اهواز به برکت حوزه های علمیه بسیار آباد و فعال هستند بیان داشت: فعالیت های فرهنگی در مساجد اهواز آنچنان پیشرفت کرده که در برخی از مساجد بیش از هشتصد نفر نیروی فعال وجود دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان افزود: درحقیقت هر مسجد در اهواز دانشگاهی برای تربیت جوانان کارآمد و انقلابی است.

آیت الله موسوی جزایری خطاب به طلاب اذعان داشت: طلاب و روحانیان افزون بر این که نباید اهل تجمل، اسراف و تبذیر باشند، باید انسان هایی کارآمد، تحصیل کرده و مفید برای جامعه باشند.

استاد عالی حوزه علمیه اهواز با بیان این که توفیق و توکل از خداوند متعال و استمداد از اهل بیت(ع) است اظهار داشت: باید با یاری خداوند متعال و یاری از ائمه اطهار(ع) دِین خود را به اسلام ادا کنیم./945/پ202/ص

ارسال نظرات