۱۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۹۲۱۶۶
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان:

بازسازی مرقد امامزادگان نیازمند توجه جدی دولت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان با انتقاد از عدم توجه دولت های گذشته به وضعیت عمرانی امامزادگان، گفت: با توجه به اهتمام دولت دهم به بازسازی امامزادگان، اما همچنان نیازمند توجه بیشتر دولت به این مسأله هستیم.
حجت الاسلام حسيني فرد
مدير کل اداره اوقاف و امور خيريه خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید عبدالرضا حسینی فرد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان شب گذشته در آیین افتتاح پروژه بازسازی امامزاده فضل بن موسی(ع) بهبهان با اشاره به بازسازی مقبره این امامزاده اظهار داشت: خوشبختانه در سفر هیأت دولت به استان خوزستان، دو میلیارد ریال جهت بازسازی این آرامگاه اختصاص داده شد.

وی با اشاره به بازسازی امامزاده فضل با اعتباری بالغ بر سه و نیم میلیارد ریال، افزود: هزینه ای انجام شده برای امامزاده فضل بن موسی(ع)، با درآمد ده سال این امامزاده برابری می کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان آهنگ عمران و آبادانی امامزادگان حیدر و اباذر زیدون از سه سال گذشته با توانی مضاعف در حال انجام است.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که اعتباری جهت ساخت بقاع متبرکه در قانون وجود ندارد اذعان داشت: با توجه به عدم اهمیت دولت های گذشته در ساخت و گسترش بقاع متبرکه، اما خوشبختانه به برکت دولت دهم کمک هایی به این مسأله انجام شده است که همچنان نیاز به حمایت های بیشتری وجود دارد.

وی با بیان این که درآمدهای امامزادگان باید در امامزاده صرف شود، به چگونگی هزینه شدن بقاع متبرکه اشاره و خاطر نشان کرد: سی درصد از درآمدهای بقاع متبرکه صرف هزینه های مدیریتی، ده درصد مالیات، چهل درصد جهت فعالیت های عمرانی و بیست درصد به فعالیت های فرهنگی اختصاص می یابد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در پایان از زحمات حجت الاسلام جنتی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه بهبهان جهت بازسازی این امامزاده تشکر و قدردانی کرد./945/پ203/ص

ارسال نظرات