۱۱ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۹۲۱۴۰
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

بدون کلام اهل بیت نمی توان راه درست را در دنیا پیدا کرد

خبرگزرای رسا ـ آیت الله کریمی جهرمی در درس اخلاق گفت: طبق احادیث فکر و اندیشه موجب زنده شدن قلب می‌شود که انسان با حالت بیداری مسیر بندگی را طی کند.
آّيت الله كريمي جهرمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، درس اخلاق هفتگی مرکز جامع علوم اسلامی، پنج شنبه یازدهم آذز با حضور طلاب سطح و درس خارج در ساختمان این مرکز برگزار شد.

در این جلسه آیت الله کریمی جهرمی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که با کلام اهل بیت راه بندگی را می توان پیدا کرد، گفت: بعد از کشف مسیر استقامت و پیگیری در مسیر لازم است.

وی با بیان این که قلب انسان دارای حالات گوناگون است که گاهی آنچنان به غفلت فرو می رود که خطرهای بزرگی را ایجاد می کند، ابراز داشت: طبق احادیث فکر و اندیشه موجب زنده شدن قلب می‌شود.

این استاد اخلاق حوزه با اشاره به این که انسان در تفکر نباید افراط کند و از سوی دیگر سقوط کند و روزانه ده دقیقه را برای تفکر به عظمت و نعمت های الهی و حالات درونی خود قرار دهید، خاطرنشان کرد: تغییر عالم وجود و عدم تغیر الهی و سلطه خداوند در این عالم و پیدا کردن راه، باید نتیجه تفکر باشد.

وی با بیان جایگاه ویژه روحانیت در بین مردم تاکید کرد: برنامه تفکر در زندگی طلاب امری ضروری و دارای اهمیت بالایی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تبیین برخی آیات و روایات توصیه کرد: هیچ گاه نماز شب و بیداری سحر و تقوای الهی را فراموش نکنید./921/پ203/ص
ارسال نظرات