۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۹۱۷۴۹
استاد حوزه علمیه قم:

پایان نامه نقش تعمیق، تحول و توسعه علوم را بر عهده دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه معارف وحی خرد بیان داشت: فربه سازی اطلاعات و برگزاری کارگاه های مختلف برای ایجاد سرمایه علمی و پرورش توان تحقیقی و قلمی طلاب ضروری است.
حجت‌الاسلام علي نصيري


حجت‌الاسلام علی نصیری، عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: پایان نامه نویسی دارای آثاری همچون تقویت روحیه پژوهشگری، رشد علمی و تولید علم است.

حجت‌الاسلام نصیری بیان داشت: پژوهشگری که در صدد پایان‌نامه نویسی است با توجه به اینکه از هدایت های علمی استاد راهنما و مشاور بهرمند می شود، در یک تمرین عملی قرار می گیرد و این شروعی برای کار نوشتاری خواهد شد.

این استاد دانشگاه معارف با بیان اینکه، رشد علمی پژوهشگر موجب تولید علم می‌شود، ادامه داد: برون‌داد پایان نامه از آنجا که به مسائل روز، بدیع و نو می پردازد، مشکل‌گشایی از مسائل علمی و رفع خلاءهای علمی است.

وی با تاکید بر اینکه پایان نامه نقش تحول، تعمیق و توسعه علوم را بر عهده دارد، ادامه داد: پایان نامه نویسی به گذراندن دوره های تخصصی و کارگاه های آموزشی نیاز دارد.

حجت‌الاسلام نصیری با اشاره به اینکه طیفی از حوزویان که در صدد پایان نامه نویسی هستند، در دوره های تخصصی آموزش ندیده‌اند، بیان داشت: امروز با طلاب فاضلی روبرو هستیم که توان قلمی پایینی دارند.

وی با تاکید بر اینکه آشنا نبودن طلاب سطح حوزه که در مراکز آموزشی تخصصی، دوره ندیده‌اند به یک معضل تبدیل شده است، خواستار چاره جویی مسؤولان حوزه علمیه نسبت به این امر شد.

وی خاطر نشان کرد: فربه سازی اطلاعات و برگزاری کارگاه های مختلف برای ایجاد سرمایه علمی و پرورش توان تحقیقی و قلمی طلاب ضروری است.

مدیر مؤسسه معارف وحی خرد خاطرنشان کرد: طلاب علاوه بر سرمایه های علمی باید توان ساماندهی پایان نامه را در بخش ها و فصل بندی های گوناگون داشته باشند.

حجت‌الاسلام نصیری با بیان اینکه انتخاب موضوع باید دغدغه ای برای طلاب در طول تحصیل باشد، بیان داشت: موضوع پژوهش باید از دل مطالعات بیرون بیاید و سوال و چالشی باشد که فرد با آن روربرو می شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: اگر برای طلاب دوره‌های آموزشی تخصصی گذاشته شود، هرگاه با یک موضوع جالب و چالش برانگیز مواجه شدند می‌توانند آن را به عنوان موضوع پایان نامه انتخاب کنند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات