۰۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۹۱۳۱۰
رییس اداره فرهنگی تبلیغات خراسان شمالی:

عید غدیر جشن دل سپردن به ولایت فقیه در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی‌ گفت: عید غدیر جشن دل سپردن به ولایت مطلقه فقیه در جامعه اسلامی است که امروز حقیقت این دل‌سپردگی را در جامعه به روشنی می‌بینیم.
عدير غدير، جشن عيد غدير
حجت الاسلام هادی ایمانی نیا، رییس اداره فرهنگی و امور تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد‌ اظهار داشت: عید غدیر جشن دل سپردن به ولایت مطلقه فقیه در جامعه اسلامی است که امروز حقیقت این دل‌سپردگی را در جامعه به روشنی می‌بینیم.

وی تصریح کرد: آنچه در این حادثه عظیم تاریخی بیشتر نمایانگر است، این است که از آن تاریخ تاکنون اصل ولایت به عنوان اصل پذیرفته شده در دین اسلام گاه مورد هجمه و بی‌مهری و گاه مورد حمایت و پذیرش قرار گرفته است.

وی افزود: نکته اصلی در این عید آن است که بشر در پیمودن راه حقیقی خود به یک ولی و رهبر نیاز دارد تا بتواند از گردنه‌ها و راه‌های پرفراز و نشیب به سلامت عبور کند.

حجت الاسلام ایمانی‌نیا تصریح کرد: غدیر نقطه کمال ولایت و اندیشیدن به خط درست امامتی است که مردم را در هر مقطعی به روشنگری دعوت کرده و آنها را از حقیقت غیر واقعی به حقیقتی مسلم فرا خوانده است.

وی خاطرنشان کرد: غدیر تنها یک اعلام حکومت نبود، بلکه خط سیری که ولایت و امامت از آن مقطع شروع شد تاکنون به یک ارزش و باور حقیقی رسیده است که تمسک به آن می‌تواند ما را به شاهراه سعادت و سربلندی رهنمون سازد.

رییس اداره فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به فراگیر بودن جشن عید غدیر در کشورهای اسلامی اضافه کرد: واقعه غدیر به عنوان یک فرهنگ باید مورد توجه همه مسلمانان قرار گیرد و نقطه وصل و اتحاد مسلمانان اعم از شیعه و سنی نقطه کمال غدیر است.

حجت الاسلام ایمانی‌نیا اظهار داشت: غدیر یک واقعه تاریخی نیست بلکه یک موضوع اعتقادی و دینی است و ضرورت دارد مسلمانان نسبت به آن شناخت کامل داشته باشند.

وی گفت : روز عید سعید غدیر یکى از این ایام سرور آل محمد‌(ص) است که به عنوان عیدالاکبر نامیده شده، چرا که روز اکمال دین و اتمام نعمت‌هاى پروردگار، به خاطر واقعه غدیر و انتصاب شایسته و به حق حضرت على‌(ع) به امر الهى به جانشینى رسول اکرم‌(ص) است.

وی تصریح کرد: در سوره مائده در آیه سوم و 67 اشاره شده که روز غدیر روز یأس دشمنان و شادی دوستان است، کامل‌کننده دین و مکمل نبوت و بالاترین نعمت ولایت است./966/ت302/س
ارسال نظرات