۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۹۰۵۶۳
امام جمعه سردشت دزفول:

روحانیان زوایای پنهان غدیر را تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سردشت دزفول اظهارداشت: با احیای جشن‌های غدیر و دهه ولایت، توطئه‌های دشمنان خنثی خواهد شد.
حجت الاسلام مصطفي نصيري، امام جمعه سردشت دزفول
حجت الاسلام مصطفی نصیری، امام جمعه سردشت دزفول، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که عید غدیر، عید الله الاکبر است، اظهار داشت: متأسفانه دشمنان اسلام اجازه ندادند راه سعادتی که پیامبر به وسیله ولایت در واقعه غدیر مشخص کرده بود ادامه یابد.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه دزفول‌ با بیان این که، امامت و ولایت حلقه اتصال زمین و آسمان است، خاطر‌نشان کرد: پذیرش اعمال انسان‌ها بستگی به پذیرش ولایت اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) دارد.

حجت الاسلام نصیری با بیان این که خداوند کل جهان هستی را آفریده و هیچ فردی بدون اجازه خداوند متعال، حق حاکمیت بر مردم ندارد افزود: پیامبر اکرم‌(ص) وائمه اطهار(ع) که از سوی خداوند حق حاکمیت بر بشریت را دارند و جز عدالت، تقوا، پیشرفت همه جانبه انسان‌ها و ملت‌ها نمی‌خواهند؛ اما کسانی که از سوی خداوند حق حاکمیت بر مردم را ندارند به دنبال هوای نفس خود هستند.

امام جمعه سردشت دزفول با اشاره به این که ما باید نه تنها در دهه ولایت بلکه در تمام سال تلاش بکنیم مسئله ی ولایت وامامت را در نزد مردم ترویج کنیم گفت: آن کسی که در عصر ما حق حاکمیت بر مردم دارد امام زمان‌(عج) است که در غیبت ایشان با اجازه ائمه اطهار‌(ع) به ولی فقیه جامع الشرایط واگذار شده است‌.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: مردم در شناخت مسأله ‌حکومت اسلامی، ولایت و امامت پیشرفت فراوانی داشتند؛ از این رو در بسیاری از کشورهای اسلامی به ویژه در ایران اسلامی حتی در بخش‌ها و روستاها استقبال بسیار خوبی از آیین غدیر دارند.

حجت الاسلام نصیری در ادامه سخنانش با بیان این که جایگاه امامت و ولایت در نزد جامعه اسلامی ایران بسیار والا است، گفت: مردم اعتقاد راسخ به ولایت دارند و آن را یک جایگاه مقدس و الهی می‌دانند که منشأ آن همان انقلاب اسلامی است که امام راحل آن را تأسیس کرد.

وی با اشاره به این که آمریکا همواره علیه نظام اسلامی توطئه می کند؛ زیرا می‌داند بزرگ‌ترین مانع رسیدن به اهدافش است، ابراز داشت: با احیای جشن‌های غدیر و دهه ولایت، توطئه‌های دشمنان خنثی خواهد شد.

امام جمعه سردشت دزفول در پایان سخنان خود، با بیان این که همه وظیفه دارند آیین غدیر را تبیین و تبلیغ کنند، تصریح کرد: به یقین وظیفه اصلی بر دوش روحانیت و حوزه علمیه است؛ زیرا این مسأله، مسأله ‌کلامی است که کار تخصصی روحانیان است./945/ت302/س
ارسال نظرات