۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۹۰۰۹۶
با حضور دانش آموزان؛

365 محفل انس با قرآن در استان گیلان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان از اجرای طرح مشکوة با برگزاری بیش از 365 محفل انس در این استان خبر داد.
محفل انس با قرآن


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، جعفر پورمند، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان، امروز درجمع خبرنگاران، از اجرای طرح «مشکوة» با برگزاری بیش از 365 محفل انس در این استان خبر داد.

وی با اشاره به این که این طرح در مقابله با اقدام اهانت آمیز به قرآن کریم برگزار می شود، افزود: در اجرای طرح مشکوه هر روز یک محفل انس با قرآن از سوی آموزش و پرورش در ادارات، مدارس و مساجد برگزار می شود.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث مهجوریت قرآن، خاطر نشان کرد: بسیاری از افراد گمان می کنند که خیلی ها توانایی روخوانی و روانخوانی قرآن را ندارند ولی وقتی وارد جامعه می شویم، می بینیم که افراد قرائت قرآن را می توانند انجام دهند اما متاسفانه با بی توجه ایی و انس نداشتن با قرآن از کنارش می گذرند.

وی ادامه داد: متأسفانه افرادی که می توانند قرآن بخوانند برنامه ای برای قرائت منظم آن به صورت یک ساعت در هفته یا قرائت دو صفحه از معنی آن را به زبان فارسی ندارند و این همان مهجوریت قرآن است.

پورمند به اجرای مفاهیم قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی را موجب سعادت تاکید کرد و افزود: این انس داشتن با قرآن یعنی اینکه انسان در تمامی مراحل زندگی با قرآن مأنوس باشد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش گیلان همچنین افزود: محافل قرآنی با حضور ائمه جماعت شهرستان ها و روحانیان برگزار شود تا جوانان و نوجوانان از نزدیک با شخصیت دینی، مذهبی شهر خود آشنا شوند.

پورمند تصریح کرد: ائمه جماعت نیز به دوستی و نزدیکی به جوانان نیاز دارند تا مفاهیم اعتقادی را راحت تر ارائه دهند که با برگزاری محافل انس با قرآن، این حلقه نزدیک تر می شود.

معاون پرورشی آموزش و پرورش گیلان، قرائت قرآن را یک بخش مهم از مراسم محفل انس دانست و بیان کرد: تحلیل و تفسیر مفاهیم قرآن و همچنین تجلیل از بهترین های قرآنی در این مراسم از دیگر برنامه های این طرح است./950/پ202/الف

ارسال نظرات