۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۸۹۶۱۵
امام جمعه بوشهر:

راهکار مقابله با تز اسلام منهای روحانیت، ولایتمداری و پذیرش هدایت های ولی فقیه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بوشهر، با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص نقشه دشمنان برای ترویج اسلام منهای روحانیت و سیاست، راهکار مقابله با این اندیشه و تز را ولایتمداری و پیروری از اندیشه های ولی فقیه ذکر کرد.
يت الله غلامعلي صفايي بوشهري
 حجت الاسلام و المسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در بوشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم قم در خصوص نقشه های دشمنان اسلام و نظام برای ترویج اسلام منهای سیاست و روحانیت تاکید کرد: سکولاریسم یک جریان پیر تاریخی است و از زمان حکومت بنی امیه و حتی قبل از اسلام نیز مساله حکومت منهای دین را مطرح می کردند.

وی با بیان اینکه جریان اندیشه اسلام منهای سیاست اندیشه ای است که جبهه دین ستیز طراحی کرده است تصریح کرد: دین ستیزان به دنبال مسائلی از جمله ثروت، قدرت و شهوت و شهرت هستند.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: آنها اگر اسلام جغرافیایی معرفتی و دستوری اسلام را محدود کنند می توانند این کار را بکنند، از این رو می گویند اسلام یک دنیای فرا دنیایی و سیاست یک مساله دنیایی است که دین نباید در آن دخالت کند.

 حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه جغرافیای اندیشه ای و دستوری اسلام تمام فضاها را پر می کند ابراز داشت: ما بدون اسلام سیاسی نمی توانیم اسلام معرفتی را در جامعه اشاعه دهیم و باید توجه داشت که دین اسلام یک پیکره واحد مرکب از همه امور مرتبط با سعادت دنیا و آخرت انسان است.

وی تاکید کرد: اندیشه و تز اسلام منهای سیاست یک تئوری پیر فرتوت و شکست خورده است و نقدهای بسیاری نیز در خصوص این اندیشه شکست خورده شده است و در حال حاضر کمتر مطرح می شود.

این استاد حوزه علمیه، هدف طراحان اسلام منهای روحانیت را اسلام بدون ولایت فقیه دانست و تاکید کرد: طراحان این تئوری به دنبال نفی روحانیت هستند تا اسلام نفی شود، زیرا می دانند که این روحانیت است که هم مجری و هادی و هم حافظ ارزش ها و تمامی این ابعاد مهم در دین است.

وی ادامه داد: از این رو اینها به جای زدن اسلام، فضاهایی را هدف قرار می دهند که اسلام فهم و پیاده کننده مبانی ناب آن است؛ چنانچه در فضاهای تاریخی نیز می گفتند اسلام باشد ولی ائمه و پیامبر نباشند.

معیار سنجش سلامت جریان ها، تبعیت شفاف از مقام معظم رهبری است

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه سران جبهه ستیز می توانند اسلام بدون روحانیت را به شکل دلخواه و مورد نظر خود ارائه دهند، راهکار مقابله با این تئوری خطرناک را ولایتمداری و پذیرش و پیروی از اندیشه ها و هدایت های ولی فقیه دانست.

 حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری تاکید کرد: اکنون ملاک، میزان و معیار سنجش سلامت جریان های مختلف پیروی و تبعیت شفاف از اندیشه های مقام معظم رهبری و ولایت فقیه است، همانطور که از صدر اسلام تاکنون نیز  تبعیت از ولایت رمز سلامت جریان های مختلف بوده است.

وی تصریح کرد: به روز شدن حوزه با حفظ اصالت های ریشه ای در تمام ابعاد نظری و عملی، چه تولید علم و معرفت و چه عرصه دفاع از فرهنگ دینی و نظام سیاسی اسلام و تشیع و چه حضور داشتن در تمامی عرصه های بین المللی از دیگر امور ضروری است که حوزه باید در این راستا به آن توجه کند.

 حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری، تربیت نیروهای مستعد و لازم و تربیت منابع انسانی کارآمد برای حفظ اصالت ها و فرهنگ دینی و مقابله با تمامی اشکالات و تهاجمات جبهه دین ستیز را ماموریت دیگر حوزه های علمیه دانست و تاکید کرد: حوزه باید برای تربیت نیروهایی که بتوانند در عرصه و فضاهای درون نظام خدمتگزار باشند و در در حوزه خارج نیز بتوانند اندیشه اسلام و معارف دین را نشر دهند، برنامه ریزی و تلاش کند. /924/ت302/ج

ارسال نظرات