۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۸۸۷۴۰
امام جمعه بوشهر:

حوزه های علمیه پیشاهنگ حمایت و صیانت از اصل ولایت فقیه هستند/ هیچ خدشه فقهی در حمایت از اصل ولایت فقیه وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بوشهر، استقبال حوزویان و اقشار مختلف مردم قم از مقام معظم رهبری را بسیار باشکوه توصیف کرد و حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم را پیشتاز و پیشاهنگ حمایت و صیانت از ولی فقیه دانست.
آيت الله غلامعلي صفايي بوشهري يت الله غلامعلي صفايي بوشهري
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در بوشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به شهر مقدس قم، استقبال باشکوه مردم، حوزویان، علما و روحانیان از مقام معظم رهبری را بی نظیر و بسیار حماسی خواند.

وی تصریح کرد: حضور رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در شهر علم، معرفت، اجتهاد و فقاهت سرفصل نوینی را برای حوزه های علمیه و انقلاب اسلامی در ابعاد ملی و فراملی در عرصه های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی رقم زد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه همه حرکت های مقام معظم رهبری برگرفته از اندیشه های ناب و کارشناسانه ایشان است تاکید کرد: حضور ایشان در این مقطع از زمان در شهر مقدس قم و استقبال بسیار گسترده و باشکوه مردم و حوزویان از ایشان دارای پیام های بسیار متعددی بود و نشان داد که حوزه علمیه، حوزه ای ولایی است.

وی ادامه داد: مردم قم نشان دادند از حریم ولایت پاسداری و حراست می کنند، مراجع تقلید، علما و اساتید برجسته حوزه علمیه قم نیز نشان دادند که حامی نظام اسلامی هستند و با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هماهنگ و همراه می باشند.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: سفر حضرت آقا به قم و استقبال بی نظیری که از ایشان در این سفر صورت گرفت، طلیعه فجر مبارکی برای حوزه های علمیه است که حوزه باید از این فجر صادق نهایت استفاده را ببرد. 

وی  تصریح کرد: حضور مقام معظم رهبری در شهر مقدس قم، نماد وحدت حقیقی حوزه، مراجع و روحانیت با نظام و بالعکس است و یک حماسه آسمانی برای نمایش ولایتمداری حوزه و مردم قم به تمام جهانیان به شمار می آید.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه با اشاره به جوسازی های رسانه های بیگانه و محافل ضد انقلاب در خصوص سفر رهبر انقلاب به شهر مقدس قم اظهار داشت: تمام سیاستمداران دنیا به دنبال ایجاد جبهه های مختلف علیه نظام اسلامی هستند و از هر زمینه ای برای تشکیل جبهه هایی به رنگ فتنه علیه انقلاب استفاده می کنند.

وی تاکید کرد: بحمدلله مراجع تقلید، علما و عموم حوزویان بسیار هوشیار هستند و هیچ گاه فریب سردمداران فتنه داخلی و خارجی را نخواهند خورد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی خورشید فروزان و طلوع حاکمیت نظام تشیع و اسلام در فضاهای مختلف سیاسی هستند ابراز داشت: همه برای تابش این خورشید باید حضور داشته باشند و از مقام معظم رهبری حمایت کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه حوزه های علمیه جهان اسلام، ایران و به ویژه حوزه علمیه قم پیشاهنگ حمایت و صیانت از اصل ولایت فقیه هستند و همه یکدل با رهبر انقلاب تجربه بزرگ آسیب شناسانه تاریخ حکومت علوی این شعار را دارند که هیچ گاه نباید رهبر خود را تنها گذاشت؛ که اگر کسی این کار را بکند باید او را در زمره یکی از جبهه های قاسطین، مارقین، ناکثین و یا ساکتین دانست و افرادی که این گونه باشند سیه رویان تاریخ اسلام و تشیع هستند.

استقبال بی نظیر مردم و حوزویان از رهبر انقلاب، زلزله ای در اتاق فکر فتنه گران بوجود آورد

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و بوجود آمدن این فضای پرشور و شعور، زلزله ای در اتاق فکر فتنه و فتنه گران بوجود آورد و با این استقبال پرشور تمام کاخ های پوشالی اندیشه های آنها به همه ریخت.

وی تصریح کرد: استقبال بی نظیر و بسیار پرشور حوزویان و مردم قم از رهبر فرزانه و عزیز انقلاب اسلامی نشان داد که تمام ملت ایران، مردم قم، حوزویان و علما و مراجع یکصدا به استقبال ایشان می روند و با تمام وجود و از صمیم قلب به رهبرشان عشق می ورزند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: خوشبختانه همه مراجع ما که نگاه فقه حکومتی و تاریخی به جریانات سیاسی تاریخ اسلام دارند آگاه هستند و همه به این مساله واقف اند که حمایت از رهبر انقلاب و پیروی کل جغرافیای تشیع و اسلام و ایران از ولایت فقیه یک اصلی است که نتایج و تبعات سودمند آن نصیب اسلام و جهان تشیع می شود.

هیچ خدشه فقهی در حمایت از اصل ولایت فقیه وجود ندارد

وی با بیان اینکه حمایت از ولایت فقیه و نظام اسلامی اصلی است که هیچ خدشه فقهی در آن وجود ندارد تصریح کرد: این اصل مساله ای نیست که انسان بخواهد در خصوص آن بحث کند که چگونه در منابع مختلف فقهی اثبات می شود، چون نقیض آن یعنی مخالفت با فقاهت و فقه و منابع اصیل اسلامی و آموزه های دینی.

امام جمعه بوشهر بیان داشت: در حال حاضر اصل ولایت فقیه، در ولایت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مقام معظم رهبری تجسم و عینیت دارد و همه باید از ایشان تبعیت و حمایت کنیم و در کنار ایشان باشیم.

پیروی از رهبری انسان را از خطا مصون می دارد

وی تاکید کرد: فقه حکومتی، تجربه تاریخی حکومت های دینی و اخلاق و سلامت نفس حکم می کند که از فردی که پرچمدار ولایت فقیه و نماد اقتدار علوی و عزت اسلامی است، پیروی و تبعیت کنیم و به هدایت های ایشان گوش فرا دهیم، چون رهروی راه ولایت فقیه و مقام معظم رهبری خود انسان و تمامی جریانات را از خطا در عرصه های مختلف مصون می دارد.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه بیان داشت: فضای موجود در حوزه علمیه قم، حمایت و پیروی از مقام معظم رهبری است و این مساله برای حوزه های علمیه افتخاری است که نشان می دهد حوزه بصیر است و به بهترین شکل ممکن از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی استقبال و تجلیل می کند.

وی تاکید کرد: بحمدلله حوزه علمیه قم و سایر حوزه های علمیه کشور یکدست هستند و روز به روز نیز بر غنای حوزه های علمیه افزوده می شود. /924/ت301/ص
ارسال نظرات