۰۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۸۸۷۳۸
آیت الله علوی گرگانی:

زیر سایه ولایت فقیه بودن به انسان آرامش می دهد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی، ولایت فقیه را یکی از نعمت های بزرگ الهی دانست و بر ضرورت قدرشناسی از این نعمت تاکید کرد.
آيت الله سيد محمد علي علوي گرگاني آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، ظهر سه شنبه، در دیدار با شماری از پاسدارن شرکت کننده در اردودهای تعالی بصیرت، با اشاره به جایگاه ولایت در آموزه های دینی تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران، امروز همه ما زیر سایه امام زمان(عج) و ولایت فقیه هستیم و همه باید قدردان این نعمت های بزرگ الهی باشیم.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، قرار گرفتن زیر سایه ولایت فقیه را مایه آرامش دل و جان انسان دانست و تاکید کرد: ما باید در سایه این نعمت های بزرگ، دل و قلب خود را آرامش دهیم، محرمات الهی را ترک کرده و خود را مقید به انجام فرائض دینی بدانیم.

وی با اشاره به روایتی، تهذیب نفس را یکی از اساسی ترین و مهم ترین مسائل برای انسان دانست و گفت: در سایه عمل به آموزه های دینی، تاکیدات ائمه اطهار(ع) و نصایح علما و بزرگان است که می توانیم غبارها را از قلب بزدائیم و معنویت و صفا را جایگزین آن کنیم.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره روایت دیگری، اعراض و رویگردانی از خدا را عامل شقاوت انسان دانست و بیان داشت:‌ هر کس از خدا اعراض کند و رویگردان شود، خداوند تبارک و تعالی او را رها خواهد کرد و در این صورت همه تلاش های انسان بی فایده است.

وی خطاب به حاضران در جلسه خاطرنشان کرد: شما باید با عمل به تاکیدات و رهنمودهای مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و علما، انس خود را با خدا و معنویات بیشتر کنید و همواره بدانید که در محضر خدا هستید.‌

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم، قساوت قلب و تنگی رزق و روزی را از جمله عقوبت های الهی بیان و تصریح کرد: تمام اعمال و رفتار ما در این دنیا تحت کنترل است و این گونه نیست که آزاد باشیم و هر کاری را که دلمان خواست انجام دهیم.

آیت الله علوی گرگانی بیان داشت: تروریست هایی که زنان، مردان، کودکان و بیگناهان را می کشند قسی القلب و مورد غضب خداوند تبارک و تعالی هستند. /924/ پ202/ص
ارسال نظرات