۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۸۸۱۷۹
امام جمعه مرند:

حوزه‌های علمیه ایران به برکت امام رضا و حضرت معصومه احیا شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مرند با اشاره به دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) گفت: امروز به برکت این دو نور الهی در قم و مشهد حوزه های علمیه فعال هستند.
امام جمعه مرند


حجت الاسلام علی نعمت زاده، امام جمعه مرند، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که به مناسبت میلاد هشتمین امام شیعیان صورت گرفت، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های تأثیر وجود مبارک این امام همام بعد اجتماعی و سیاسی است.

وی با تأکید بر این‌که نباید بارگاه ملکوتی ائمه اطهار را تنها در زیارت و طلب حاجت خلاصه کرد، تأکید کرد: امروز بارگاه آن امام بزرگوار محور قبایل، اقشار، قومیت و گروه‌های محختلف ایرانی است، تاثیر معنوی وجود مبارک امام رضا(ع) تنها در زیارت و رفع حوائج نیست.

حجت الاسلام نعمت‌زاده با اشاره به دهه کرامت و میلادحضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) گفت: امروز به برکت این دو نور الهی در قم و مشهد حوزه های علمیه فعال هستند.

وی شکوفایی حوزه‌های علمیه قم و مشهد را ناشی از عنایات ویژه آن حضرات معصوم دانست و خاطر‌نشان کرد: مراجع، علما و برگان حوزه همراه از انوار قدسی بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) بهره‌مند بوده‌اند، چنان‌که در طول تاریخ شاهد تربیت علمایی تأثیرگذار در قم و مشهد بوده و هستیم.

امام جمعه مرند تصریح کرد: ظهور شخصیت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران به سبب وجود معنوی آن امام همام و کریمه اهل بیت در کشور بوده است.

وی در ادامه با اشاره به هجرت حضرت معصومه به ایران گفت: وجود نازنین حضرت معصومه در قم سبب تکمیل عظمتی شد که از حضور امام رضا(ع) در ایران نشأت گرفته است.

حجت الاسلام نعمت زاده خاطر‌نشان کرد: امروز به برکت وجود مقدس امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در ایران تشیع در اوج عزت و عظمت خود قرار گرفت و این مسأله امروز نیز سبب خیزش عظیم اسلامی، دینی و معنوی در دنیا شده است که ابرقدرت‌ها را به وحشت انداخته است.

وی با بیان این که امروز مکتب اهل بیت از مظلومیت بیرون آمده است، خاطر‌نشان کرد: علت اهانت پیروان دیگر ادیان به مقدسات اسلامی احساس خطری است که از گسترش اسلام دارند./935/پ202/س

ارسال نظرات