۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۸۷۹۶۲
مدیر سیاسی جامعه مدرسین:

مرجعیت با رهبری و نظام پیوندی ناگسستنی دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم، فضای حاکم بر حوزه علمیه را به منظور استقبال از ایشان پرشور توصیف کرد و حوزویان و علما را مشتاق دیدار با ولی امر مسلمین خواند.
حجت الاسلام محسن صالحي
حجت الاسلام سید محسن صالح مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان قم اظهار داشت: در سفر پیشین مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم نیز حضور ایشان جریانی را ایجاد کرد که ما امروز در عرصه های مختلف شاهد و ناظر برکات و ثمرات آن هستیم.

وی با بیان اینکه دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری در امور حوزوی و شهری بسیار فراوان خواهد بود ابراز داشت: حوزویان و دیگر اقشار مردمی از مقام معظم رهبری استقبال بی نظیری به عمل خواهند آورد و ما باید برای بعد از تشریف فرمایی ایشان برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم منویات و مطالبات ایشان را جامه عمل بپوشانیم.

حجت الاسلام صالح با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه های علمیه، اقدامات و فعالیت های حوزه و نهادهای حوزوی در راستای پاسخگویی به مطالبات ایشان را دور از حد انتظار خواند و ابراز داشت: اقدامات و تلاش های خوبی در این راستا انجام شده، اما این اقدامات و فعالیت های در حد انتظار نبوده است.

مدیر سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: این مساله نیز معلول علت های فراوانی است که بخشی از آن به زمانبر بودن تحولات با توجه به ساختار سنتی حوزه های علمیه بر می گردد.

حجت الاسلام صالح گفت: حرکت به سوی تحولات و اصلاح در حوزه های علمیه وجود دارد و این رویکرد مناسبی است، اما مطالبات مقام معظم رهبری هنوز جامه عمل به خود ندیده است.

حجت الاسلام صالح در خصوص فضای حاکم بر حوزه های علمیه در جهت استقبال از مقام معظم رهبری ابراز داشت: فضای حاکم بر حوزویان و حوزه های علمیه بسیار گرم است و طلاب، روحانیان و علما آماده استقبال از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جنب و جوش خاصی در بین روحانیان و طلاب ایجاد شده است و همه برای ملاقات با ایشان لحظه شماری می کنند ابراز داشت: دشمنان وقتی این تأثیرات را مشاهده می کنند دست به جوسازی و فرافکنی می زنند.

حجت الاسلام صالح بیان داشت: تمامی این شایعات و فرافکنی ها دلالت می کند که سفر حضرت آیت الله خامنه ای به شهر مقدس قم تاثیرات خاص خود را در عرصه های مختلف گذاشته است.

مدیر سیاسی جامعه مدرسین، با بیان اینکه حوزویان استقبالی بی نظیر از مقام معظم رهبری خواهند داشت تصریح کرد: از دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی توقعی جز این نیست، اما دوستان انقلاب اسلامی باید هوشیار باشند و هجمه های رسانه ای و تبلیغاتی دشمنان و محافل ضد انقلاب و بیگانه را جدی نگیرند.

وی با تاکید بر اینکه مرجعیت با رهبری و نظام اسلامی پیوندی ناگستنی دارند یادآور شد: در حال حاضر مرجعیت با نظام و رهبری ارتباط دارند و به عنوان پشتوانه انقلاب اسلامی رهبری و مراجع تقلید دیدارهای متعددی را با هم داشته اند و حضور مقام معظم رهبری در شهر فقه و مرجعیت و ارتباط ایشان با مراجع خط بطلانی بر همه شایعات خواهد کشید. /924/ت302/ج

ارسال نظرات