۲۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۸۴۰۰۲
سلسله مباحث ولایت(4):

آیت الله موسوی جزایری: منافقان بزرگترین خطر برای جامعه اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان وجود منافقان در جامعه اسلامی را بسیار خطرناک دانست و بر لزوم اطمینان به وعده های الهی تأکید کرد.
آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان سحرگاه امروز در چهارمین جلسه از سلسله مباحث ولایت که در تفسیر زیارت غدیریه امام هادی(ع) از صدا و سیمای مرکز خوزستان پخش می شود، به بیان شرایط و ویژگی های جنگ احزاب پرداخت و اظهار داشت: اهل مکه ده هزار نفر را با پیشرفته ترین سلاح های آن زمان گرد آورده بودند و در مقایسه با جمعیت امروز که صد برابر جمعیه آن زمان است می توان گفت لشگری معادل یک میلیون نفر امروز علیه اسلام تجهیز شده بودند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به روایتی از پیامبر اعظم(ص) مبنی براینکه «تمام اسلام در برابر تمام کفر قرار گرفته است» و با بیان فرازهایی از زیارت غدیریه، ابراز داشت: امام هادی (ع) در این زیارات مسلمانان اینگونه را اینگونه می خواند: «از فرط ترس و وحشت نفس در سینه یتان حبس شده بود، چشم هایتان جایی را نمی دید، دچار شک و تردید شده بودید، آن روز بود که مسلمانان امتحان سختی شدند».

آیت موسوی جزایری با اشاره به تضعیف روحیه مسلمانان از سوی منافقان به بیان بخش دیگری از این زیارت پرداخت و خاطر نشان کرد: منافقان به تضعیف روحیه مسلمانان پرداختند و می گفتند: «پس وعده هایی که پیامبر از جانب خدا می داد چه شد؟ آن وعده ها فریبکارانه بودند» و گروهی از آنها گفتند: «ای اهل یثرب شما برای چه به جنگ آمدید این جا محل ایستادن نیست برگردید» و بعضی هم خدمت رسول الله(ص) آمدند تا به ظاهر احترامی بگذارند وبرای بازگشت به مدینه اجازه بگیرند و می گفتند:«خانه های ما سرپرست ندارد» در حالی که خداوند در مورد این ها می فرماید:«ان یریدون الا فرارا؛اینها قصدی جز فرار نداشتند».

رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: در مقابل این منافقان که برای جامعه اسلامی بسیار خطرناک هستند گروهی از مؤمنان خالص و راسخ وجود داشتند که می گفتند:« این همان وعده خداست، ما باید در مقابل مشکلات ایستادگی کنیم و خدا و رسول او نیز راست گفته اند»؛ این گروه از مومنان همان کسانی هستند که خداوند در موردشان می فرماید:«و جز ایمان و تسلیم چیزی بر دلهایشان افزوده نمی شود» و شک و تردید در وعده های الهی پیدا نکردند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به مسائل پیش روی پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) بیان داشت: سپاه نیرومند دشمن، تضعیف روحیه مسلمانان از سوی منافقان، و خبر پیوستن یهودیان بنی قریظه به اهل مکه در حالی که با پیامبر اسلام(ص) پیمان عدم جنگ داشتند سبب شد پیامبر اعظم(ص) جلسه و شورایی با اصحاب خود ترتیب دهد. /945/پ202/ص
ارسال نظرات