۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۸۳۹۴۵
رییس اداره تبلیغات اسلامی سردشت:

اخلاق و تربیت اسلامی تضمین کننده سعادت بشر است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی سردشت بهبهان، پرورش فضایل اخلاقی در انسان‌ها را یکی از مهم‌ترین اهداف رسالت پیامبران دانست.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام اکبر خدری رییس اداره تبلیغات اسلامی سردشت بهبهان، صبح امروز در همایش اخلاق اسلامی که با حضور بسیجیان گردان عاشورا و جمعی از مردم برگزار شد، اظهار داشت: ارزش‌های اخلاقی اسلام را باید در جامعه تبیین و گسترش داد.

حجت‌الاسلام خدری با بیان این که اسلام نسبت به حسن خلق بسیار تأکید کرده و از کسی که دارای این صفت باشد تمجید فراوان کرده است، افزود: پرورش فضایل اخلاقی‌ از مهم‌ترین اهداف والای سعادت رسالت پیامبران خدا بوده است تا انسان در مسیر کمال قرار گیرد.

وی اخلاق و تربیت اسلامی، با ویژگی خاص و بعد متعالی خود را تضمین کننده سعادت انسان‌ها در همه عصرها و ره‌توشه همه ره‌پویان راه کمال دانست و اظهار داشت: انسان از دیدگاه اسلام و مکاتب الهی، دارای دو بعد جسمانی و روحانی است که هر کدام قابلیت تربیت دارد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سردشت افزود: ماهیت انسان، ماهیتی مادی و مجرد است، یعنی انسان موجودی است که دارای دو بعد مادی و روحانی بوده و نوع ارتباط روح با جسم یک رابطه ماده با مجرد است.

حجت‌الاسلام خدری در ادامه یادآور شد: اخلاق به عنوان مهم‌ترینِ معنویات و به عبارتی منویات برگرفته از دین، اعتقادات و آداب و رسوم جوامع بشری محسوب و در اسلام حیاتی‌ترین رکن رکینی است که موجب دوام و بقای اجتماعات انسانی خواهد شد.

وی با تأکید بر بررسی آسیب‌های درونی جامعه و اصلاح آنها تصریح کرد: روزه از برنامه‌های مترقی و متعالی دین مبین اسلام و ضامن سعادت دنیا و آخرت و بهداشت جسم و جان و تزکیه نفس و اخلاق است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سردشت خاطر‌نشان کرد: رمضان ماه ضیافت الهی است و باید از تمام لحظات این ماه استفاده و با قرائت قرآن و انجام اعمال شایسته از برکات بسیار زیاد این ماه بهره‌مند شویم.

حجت‌الاسلام خدری اظهار داشت: اخلاق اسلامی سراسر اخلاق ایمانی است و به بیان دیگر همه رفتارهای انسان معامله با خدا است و انسان هرگز از ارتباط با او تهی نمی‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: هویت و شخصیت اخلاقی، حاصل ترکیب مؤلفه‌های متنوع شناختی، عاطفی و رفتاری است که در فرآیند رشد اخلاقی باید پرورش یابد. /945/پ202/س
ارسال نظرات