۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۸۳۹۴۳

توصیه های آیت الله مکارم شیرازی به خانواده ها درباره استخاره در ازدواج

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی، به خانواده ها توصیه کرد: قبل از استخاره کردن برای ازدواج فرزندان خود، تحقیقات و مشورت های لازم را انجام دهند و سپس اگر مردد و متحیر بودند، استخاره کنند.
تفسير قرآن آيت الله مکارم شيرازي در حرم حضرت فاطمه معصومه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر دوشنبه در جمع نمازگزاران حرم کریمه اهل بیت(ع)، کاربرد استخاره را برای رفع تحیر و سرگردانی دانست.

وی تصریح کرد: آنچه اسباب زحمت بسیاری از خانواده ها را فراهم کرده، این است که بدون این که تحقیق و مشورتی در خصوص ازدواج فرزندان و دختران و پسران خود انجام دهند، استخاره می کنند که همین موضوع مشکلاتی را برای آنها به دنبال داشته و دارد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم ابراز داشت: استخاره برای مواردی است که انسان متحیر است و نمی داند چکار باید بکند، خانواده ها باید توجه داشته باشند، اگر خواستگار مناسب است و درباره او تحقیقات لازم را انجام داده اند و مشورت هم کرده اند، توکل بر خدا کنند و بدانند که چنین جایی، جای استخاره کردن نیست.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، با بیان اینکه باید جای استخاره کردن را بدانیم ابراز داشت: متاسفانه برخی از خانواده ها بدون اینکه تحقیقی را انجام دهند و اطلاعاتی از طرف مقابل کسب نمایند، استخاره می کنند، این موضوع درست نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: در جایی که دختر و پسری که قصد ازدواج دارند و از جهت شرعی و عرفی نیز کفو هستند و دیدیم طرف فرد بسیار خوبی است؛ اگر استخاره کردیم و بد آمد، باید قدری تامل کرد و به طور مثال بعد از یک ماه دوباره استخاره گرفت.

این مرجع تقلید گفت: در این گونه موارد باید توکل بر خدا کرد و صدقه داد، اگر آن شخص مدنظر شما است، اقدام کنید و با این وسیله بن بست و مشکل در ازدواج بسیاری از جوانان حل خواهد شد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات