۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۸۲۳۱۲
امام جمعه خوی‌:

وزارتخانه‌ای ‌برای اجرایی‌شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری گفت: با توجه به تأثیر امر به معروف و نهی از منکر و نقش اساسی آن در اصلاح جامعه، ضروری است وزارتخانه ای برای عملیاتی شدن این فریضه الهی تشکیل شود.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شكوري 
امام جمعه شهرستان خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، رییس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر خوی، روز گذشته در دهمین جلسه این ستاد اظهار داشت : یکی از موضوعاتی که ضرورت دارد در ارتباط با ستاد احیا مورد توجه جدی قرار گیرد، آسیب شناسی ستادهای احیا کشور است.

وی در ادامه نبود اشراف و نظارت کافی، سلیقه ای عمل کردن ستادها، ضعف هماهنگی لازم قانونی میان مجموعه های مرتبط، در حاشیه قرار گرفتن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، نبود کارهای علمی و تحقیقاتی متناسب، تعریف نشدن حوزه مأموریت ستاد به صورت قانونی و همچنین تبیین نشدن رابطه ستاد احیا با سایر ارگان ها و نهادهای مرتبط را از جمله آسیب های ستادهای احیا می‌توان عنوان کرد.

امام جمعه خوی در ادامه با بیان فرازهایی از خطبه امیرمؤمنان‌(ع) با عنوان‌«‌المکاییل و المتوازین» بیان داشت‌: باتوجه به تأثیرات امر به معروف و نهی از منکر و نقش اساسی آن در اصلاح جامعه و همچنین برای تسریع در عملیاتی شدن این فریضه الهی زمین مانده می تواند وزارتخانه ای برای ستاد احیا تشکیل شود چراکه متأسفانه ستادهای راه اندازی شده از کارایی لازم برخوردار نبوده و کسانی که مسؤولیت این ستادها را برعهده دارند عموما چندین کار اساسی دیگر را نیز متولی هستند.

وی در ادامه خاطر‌نشان کرد: انتظار ما از ارکان نظام به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این است که متناسب با شأن و جایگاه امر به معروف و نهی از منکر تشکیلاتی را در قانون تعریف کنند و ارگان های و نهادهای دولتی را در جهت اجرای این فریضه الهی موظف کنند.

رییس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر خوی با اشاره به زمینه های منکرات در استان آذربایجان غربی بیان داشت: نوار مرزی بودن این استان، برخی از منکرات از جمله قاچاق کالا و مواد مخدر، از بین رفتن قبح بسیاری از گناهان در جامعه و مهم تر از همه محرومیت بخش مهمی از روستاها و مساجد از وجود روحانی و مبلغ دینی را بر مردم متدین این استان تحمیل کرده که لازم است با همت مضاعف در اجرایی‌شدن اولین مرحله از امر به معروف و نهی از منکر که همان‌‌ ‌تذکر لسانی‌ است گام‌های جدی برداشته شود.

وی در پایان آمادگی ستاد احیای شهرستان خوی برای عملیاتی شدن‌ تذکر لسانی که تأکید رهبر معظم انقلاب است را اعلام و راهکارهایی در این زمینه ارائه کرد.

گفتنی است، دهمین جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خوی با حضور حجت الاسلام جواد صادق زاده، مسؤول امور استان‌های ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کشور و اعضای ستاد احیای مرکز استان و شهرستان در دفتر امام جمعه خوی تشکیل شد./938/پ202/س
ارسال نظرات